Ministrs norādījis, ka nākotnē maršrutu varētu pagarināt līdz Odesai, kas atrodas pie Melnās jūras.
"Piecu galvaspilsētu" maršruta mērķis, Omeljana skaidrojumā, ir savienot Baltijas un Melno jūru.
Viņš piebildis, ka papildu infrastruktūras izveide projektam nav nepieciešama, bet valstīm ir jāvienojas par tā īstenošanu. "Sliedes jau ir, tas ir padomju mantojums," sacījis Omeljans.
Projektu plānots īstenot pa Neatkarīgo Valstu Sadraudzībā un Baltijas valstīs izmantotajiem 1520 milimetru platuma sliežu ceļiem, kas nozīmē, ka nevajadzēs vilcieniem mainīt riteņus un tiks ietaupīts pasažieru laiks, klāstījis ministrs.
Komentējot Ukrainas infrastruktūras ministra plānus, Igaunijas valsts dzelzceļa kompānijas Eesti Raudtee vadītājs Ēriks Laidvē bija skeptisks, norādot, ka ir runājis gan ar Ukrainas, gan Baltkrievijas dzelzceļa kompāniju pārstāvjiem, kas teikuši, ka par šādu ideju uzzinājuši no medijiem, bet detalizētākas informācijas viņiem neesot.
"Viņi pašūpoja galvas un teica, ka to varētu izmēģināt un paskatīties, kas iznāks," ziņu aģentūrai BNS telefonintervijā sacīja Laidvē, kurš atrodas Sočos, dzelzceļa jomas forumā "Stratēģiskā partnerība 1520".
Laidvē atzina, ka tas drīzāk izklausās pēc Omeljana vīzijas izklāsta, kuru neviens nav analizējis.
"Kopumā mēs to apsveiktu - jo vairāk tādu vilcienu, jo labāk, tomēr pasažieru pārvadājumos galvenā problēma ir ātrums," viņš norādīja.
oskars
vititi