"Kuģim tuvojoties krastam, kapteinis konstatēja, ka atpakaļgaitas mehānisms nedarbojas tā, kā to varētu sagaidīt," sacīja Nacionālās Transporta drošības pārvaldes amatpersona Roberts Samvolts, kurš izmeklējis negadījumu. Kapteinis arī teicis, ka bijušas problēmas ar motoru. Vadot kuģi piestātnes virzienā, vienā brīdī "abi dīzeļdzinēji pārtraukuši darboties", sacījis kapteinis.
Kuģī atradās 326 pasažieri un pieci komandas locekļi. Negadījums notika trešdien pirms plkst.9 pēc vietējā laika (pirms plkst.16 pēc Latvijas laika) Lejasmanhetenā netālu no Volstrītas Īstriveras krastā pie 11.piestātnes. Prāmis bija ieradies no Ņūdžersijas.
36 gadus vecajam kapteinim ir 12 gadu darba pieredze šajā amatā, un analīzēs konstatēts, ka nedz viņš, nedz citi komandas locekļi nav lietojuši alkoholu, sacīja Samvolts. Pārbaužu rezultāti par iespējamo narkotiku lietošanu vēl nav saņemti.
Kā pastāstīja vairāki liecinieki, tuvojoties piestātnei, prāmis Seastreak Wall Street braucis pārāk ātri. Trieciena dēļ kuģa korpusā radies pamatīgs caurums. Negadījuma brīdī laika apstākļi bijuši labi, nav bijis tikpat kā nekāda vēja, arī redzamība bijusi laba.
Prāmji ik dienu no Ņūdžersijas un Bruklinas Manhetenā nogādā tūkstošiem pasažieru, kas tur dodas uz darbu. Negadījumi Ņujorkas prāmju satiksmē ir liels retums. Nopietnākais negadījums pieredzēts 2003.gada oktobrī, kad Statenailendas prāmis pilnā ātrumā ietriecās piestātnē. Toreiz negadījumā 11 cilvēki gāja bojā, bet 70 tika ievainoti.