Šāds lēmums ir pieņemts pēc "publiskām debatēm par reklāmas ietekmi uz bērniem", jo "aptaukošanās ir problēma, par kuru pārtikas rūpniecība ir ļoti nobažījusies", paziņoja Nīderlandes Pārtikas rūpniecības federācija (FNLI).
Pirmoreiz Eiropā veicot šādu pasākumu, populāri multeņu personāži, tostarp trusis Mifijs, pazudīs no produktiem, kas tiek uzskatīti par neveselīgiem, bet piesaista bērnus ar iesaiņojumu.
Jaunā pasākuma mērķis ir ierobežot iesaiņojumu ar "licencētiem mediju personāžiem", kuru mērķauditorija ir bērni līdz 13 gadu vecumam, paziņoja FNLI, kas pārstāv 450 pārtikas rūpniecības uzņēmumus un 19 organizācijas.
"Šie produkti tiek novietoti [veikalu] plauktos bērnu acu līmenī un bieži ir neveselīgi, saturot pārāk daudz sāls, cukura vai tauku," vēstīja populārais dienas tabloīds De Telegraaf.
FNLI cer, ka šāda iesaiņojuma nomaiņa tiks īstenota 2017.gada gaitā pēc vairākiem testiem, kuru mērķis ir nodrošināt, lai šis plāns nenovestu līdz negodīgai konkurencei tirgū.
Veselības ministra vietnieks Martins van Reins atzinīgi novērtēja šo pārtikas rūpnieku iniciatīvu.
"Man ir svarīgi, lai bērniem un viņu vecākiem tiktu aiztaupīta pastāvīgā bombardēšana ar pavedinošu reklāmu uz neveselīgas pārtikas," van Reins paziņoja laikrakstam De Telegraaf.