Tilts būvēts deviņus gadus, kas ir ilgāk nekā sākotnēji plānots, un tā tapšana izmaksājusi 20 miljardus ASV dolāru.
Būvējot vareno tiltu, bojā gājuši vismaz 18 strādnieki.
30 kilometri no tilta šķērso jūru, bet 6,7 kilometrus garš posms ved tunelī starp divām mākslīgi izveidotām salām, lai netraucētu kuģu satiksmi. Līdz šim, lai no Džuhai sasniegtu Honkongu, vajadzēja līdz pat četras stundas ilgu laiku, taču pa jauno tiltu, ko satiksmei atvērs trešdien, šo distanci varēs veikt pusstundas laikā. Tiesa, lai tiltu izmantotu, būs jātiek pie speciālām atļaujām.
Tilts konstruēts, lai izturētu zemestrīces un taifūnus. Tā tapšanā izmantotas 400 000 tonnas tērauda, ar ko pietiktu 60 Eifeļa torņu uzcelšanai, raksta BBC.
Vienlaikus vides aktīvisti jau pauduši, ka tilts kaitējot jūras ekosistēmai un 10 gadu laikā no 148 līdz 47 sarucis ļoti reto balto delfīnu skaits. Tilta tuvumā tie vairs neesot manīti.
to Mollis
Ķīnieši ir varena tauta.
TrollisJT