Balbi uzsvēra, ka glābšanas operācija jau notikusi divreiz ilgāk, nekā tika paredzēts, kaut cerības par to, ka kādu no jūrniekiem izdosies atrast dzīvu, faktiski zuda jau pēc ziņas par to, ka netālu no pēdējās zināmās zemūdenes atrašanās vietas fiksēts spējš, pēkšņs troksnis, visticamāk, eksplozija.
Flotes pārstāvis gan norādīja, ka nevar 100% galvot par apkalpes likteni, bet "pārmeklētajos apgabalos nav atrastas nekādas zemūdenes pēdas". Šobrīd, kā informēja Balbi, "mainījusies fāze", proti, tagad meklēšanā iesaistītie kuģi un zemūdenes koncentrēsies tikai uz ARA San Juan atlieku meklēšanu jūras gultnē, nevis tiks spriests, kā izglābt cilvēkus zemūdenes atrašanas gadījumā.
Jau ziņots, ka komandpunkts ar ARA San Juan pēdējo reizi sazinājās 15. novembrī, kad apkalpe ziņoja par ķibelēm ar zemūdenes elektrosistēmās. Zemūdene uzpeldējusi un ziņojusi par "īssavienojumu akumulatoros", un tai uzreiz pavēlēts atgriezties bāzē. Drīz pēc tam ar zemūdeni vairs sazināties nav izdevies.
Diena.lv jau ziņoja, ka 2014. gadā šī zemūdene piedzīvojusi pamatīgu restaurāciju un remontu, kura laikā korpuss pavisam ticis pārzāģēts uz pusēm. Tas darīts tāpēc, lai zemūdeni varētu aprīkot ar jauniem dzinējiem un akumulatoriem.
Eksperti norāda, ka šādi atjaunošanas darbi ir ļoti sarežģīti, jo ne tikai uz pusēm jāpārzāģē un pēc tam atpakaļ jāsavieno korpuss, bet arī jāspēj zemūdenē veiksmīgi integrēt sistēmas un detaļas no dažādiem ražotājiem. Jebkura kļūda renovācijas procesā var nopietni apdraudēt zemūdenes drošību.