Pēc 2001.gada terorakta, kurā tika iznīcināts Pasaules tirdzniecības centrs - tā dēvētie Dvīņu torņi - Ņujorkā, aviokompānijas ieviesa stingrākus drošības pasākumus, kas liegtu trešajām personām bez autorizācijas iekļūt pilotu kabīnē. Tomēr lielākā daļa no šīm sistēmām ir risinājums tad, ja pilotiem jāaptur iebrucējs no ārpuses, taču nav ņemta vērā iespējamība par ļaundari "iekšienē", proti, kādu no pilotiem. Tas, iespējams, izrādījies liktenīgs faktors šajā gadījumā. Kā liecina kompānijas Airbus video rullītis, kurā izklāstīts lidaparātos pēc 2001.gada uzstādīto nocietināto kabīnes durvju mehānisms, durvis ir iespējams atvērt arī no ārpuses, ja piloti kabīnē zaudējuši samaņu. Tomēr tas nav iespējams, ja kabīnē kāds ir pie samaņas un aktīvi liedz iekļūšanu kabīnē. Tālāk izklāstīti divi scenāriji iekļūšanai pilotu kabīnē no ārpuses - normālā un ārkārtas procedūra. Normālā procedūra ir šāda - ja kāds, piemēram, stjuarte, vēlas ienākt kabīnē pie pilotiem, viņa ar iekšējo sakaru sistēmu sazvana un informē pilotus. Piloti, apstiprinājuši personas identitāti (kabīnes durvīs tostarp ir iebūvēta tā dēvētā "actiņa" vizuālai identificēšanai), durvju kontroles slēdzi ieslēdz režīmā Atvērts - durvis ir vaļā un stjuarte var ienākt, kamēr slēdzis atrodas šajā pozīcijā. Jāpaskaidro, ka slēdzim ir trīs pozīcijas - Atvērts,_ Normāls un Slēgts_. Normālajā režīmā, kurā slēdzis atrodas visu laiku, ja vien pilots to ar roku netur slēgtajā vai atvērtajā režīmā, durvis arī ir slēgtas, bet tās iespējams atvērt no ārpuses, ja ārpusē pie durvīm iebūvētajā panelī ievada pareizu ciparu kombināciju. Ārkārtas procedūra gadījumos, kad piloti, piemēram, spiediena zuduma vai veselības problēmu dēļ kabīnē zaudējuši samaņu, ir šāda - lidmašīnas apkalpes loceklis pēc tam, kad neveiksmīgi centies sazināties ar pilotiem pa sakaru līdzekļiem, panelī pie durvīm ievada pareizu ciparu kombināciju. Pēc tam 30 sekundes pilotu kabīnē skan skaļš brīdinājuma signāls. Tam beidzoties, durvis uz piecām sekundēm tiek atbloķētas un persona no ārpuses tās var atvērt. Tomēr durvis nebūs iespējams atvērt pat ar pareizu ciparu kombināciju, ja pilotu kabīnē kāds slēdzi visu laiku turēs pozīcijā Slēgts.Tā kā lidmašīna desmit minūtes strauji zaudēja augstumu, pilotam ārpus kabīnes būtu bijis laiks izmantot procedūru ar ciparu koda ievadīšanu un situāciju, iespējams, vērst par labu. Tomēr augstāk minētais vedina domāt, ka otrs pilots kabīnē aktīvi turējis durvis nobloķētas. Ja šī teorija pēc rūpīgākas izmeklēšanas gūs apstiprinājumu, iespējams, aviokompānijām atkal nāksies pārskatīt drošības procedūras, paredzot arī tādus gadījumus, kad ļaundaris izrādās kāds no pilotiem.Jau vēstīts, ka pēdējās minūtēs, pirms Germanwings laineris Airbus A320 ar milzu ātrumu ietriecās kalnā Francijas Alpos, izdzēšot 150 cilvēku dzīvības, gaisa kuģa pilots izmisīgi centies iekļūt vadības kabīnē, kurā atradās otrs pilots. Viņš, kā uzskata izmeklētāji, lidmašīnu ar 144 pasažieriem un sešiem apkalpes locekļiem, tostarp sevi, apzināti vedis pretī nāvei.
Germanwings katastrofa: Kāpēc pilots nevarēja atvērt kabīnes durvis
Tagad, kad kļuvis zināms, ka pēdējos brīžos pirms liktenīgās Germanwings lainera katastrofas pilotu kabīnē atradās tikai viens no pilotiem, kurš, kā liecina sākotnējā informācija, lidaparātu kalnā ietriecis apzināti, bet otrs pilots tikmēr dauzījās pie durvīm, nesekmīgi cenšoties iekļūt kabīnē, rodas jautājums - kā šāda situācija bija iespējama.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.