Pētījuma veidotāji novērtējuši Ventspils brīvostas īstenoto mārketingu starptautiskā mērogā. Eksperti novērtējuši arī Ventspils brīvostas mājaslapu, kas nodrošina investoriem plašu informāciju četrās valodās, tostarp ķīniešu. Tāpat atzinību guvušas Ventspils brīvostas īstenotās tiešā mārketinga kampaņas Skandināvijas valstīs, Vācijā, Krievijā un Ķīnā, kā arī aktīvā dalība vadošajos nozares pasākumos Eiropā, Āzijā un Amerikā.
Speciālā nominācija par ražošanas ēku un infrastruktūras attīstību Ventspils brīvostai piešķirta, novērtējot tās ieguldījumu gan esošās infrastruktūras attīstībā, gan arī jaunu ražošanas platību būvniecībā un attīstības veicināšanā. Kā norādīja Ieviņa, Ventspils industrializācijas process mērķtiecīgi sākts 2002.gadā un pašvaldības un brīvostas īstenotās aktivitātes devušas rezultātu - 12 gadu laikā rūpnieciskās produkcijas izlaides rādītāji Ventspilī palielinājušies 21 reizi, bet eksporta apjoms palielinājies 40 reizes.
Tāpat speciālā nominācija Ventspils brīvostai tikusi par infrastruktūras uzlabojumiem - pievedceļu būvniecību un rekonstrukciju, jaunu termināļu celtniecību, kā arī citiem ostas rekonstrukcijas darbiem.
Pētījumā kā uzvarētāji nosaukti DMCC Free Zone Apvienotajos Arābu Emirātos, savukārt Eiropas reģionā - Katovices speciālā ekonomiskā zona Polijā.
fDi Intelligence jau vairākus gadus vērtē brīvās ekonomiskās zonas pasaulē. Agrāk lietotā metodoloģija nosauca nākotnes brīvās ekonomiskās zonas, atsevišķi nodalot ostu zonas, taču pašlaik fDi Intelligence vērtē šībrīža daudzsološākās un investoru piesaistē veiksmīgākās brīvās ekonomiskās zonas. fDi Intelligence aicināja pētījumam pieteikties speciālās ekonomiskās zonas, valsts institūcijas un investīciju piesaistes struktūras visā pasaulē.
fDi Intelligence ir Financial Times Ltd. grupas daļa, kas specializējas jomās, kas saistītas ar tiešajām ārvalstu investīcijām un šo investīciju piesaisti.