"Tirdzniecība pasaulē un arī mūsu reģionā pastāv simtiem gadu, taču pēdējos desmit gados preču loģistikas ceļi mainās straujāk nekā jebkad iepriekš un pieaug pieprasījums pēc ātrākiem, izdevīgākiem un konkurētspējīgākiem risinājumiem. Gadsimtiem izmantoto jūras ceļu vietā arvien nozīmīgāku vietu tādēļ ieņem sauszemes maršruti. Latvijai ir plaša vēsturiska pieredze abās jomās, un tas dod milzīgas priekšrocības kļūt par vadošu Ziemeļeiropas reģiona loģistikas mezglu, sekmīgi izmantojot gan dzelzceļa, gan ostu priekšrocības," uzsver LDz prezidents Edvīns Bērziņš.
Iezīmējot Latvijas potenciālu savienojumu attīstībā Āzijas reģiona un NVS valstīm ar Skandināviju, konferencē savā pieredzē un redzējumā dalīsies Zviedrijas Dzelzceļu operatoru asociācijas vadītājs Bjorns Vesterbergs (Björn Westerberg) un Ziemeļvalstu transporta un loģistikas partnerības sekretariāta direktors Odgeirs Danielsens (Oddgeir Danielsen). Savukārt pēdējos gados būtiski pieaugošajā sadarbības pieredzē ar Latvijas transporta un loģistikas nozares pārstāvjiem dalīsies Baltkrievijas dzelzceļa Kravu pārvadājumu un starptautisko ekonomisko attiecību departamenta vadītāja pirmais vietnieks Aleksandrs Jevsjuks.
Vienlaikus konferencē tiks diskutēts par tālākas nākotnes attīstības perspektīvām un tehnoloģiskajiem sasniegumiem, kas rada jaunas sinerģijas un attīstības iespējas. Tiks pētītas tendences un iespējas veidot jaunus sadarbības veidus gan transporta un loģistikas nozarē, gan ārpus tās ar mērķi sekmīgi attīstīt nozares darbību saspringtās konkurences apstākļos.
Par tehnoloģiju attīstību, jauniem risinājumiem un to ietekmi uz nozares konkurētspēju stāstīs Lielbritānijas organizācijas TomorrowToday Global līdzdibinātājs, futūrists Dīns van Leuvens (Dean van Leeuwen), ASV dzelzceļa nozares eksperts, patlaban Tieslietu departamenta Pretmonopola nodaļas ekonomisko pētījumu direktors un viesprofesors Kijevas Ekonomikas augstskolā prof. Rasels Pitmans (Prof. Russel Pittman) un Siemens Osakeyhtio pārstāvis Juha Lehtonens (Juha Lehtonen).
Pirmo reizi konference Globālās transporta kustības vīzija tika rīkota pirms četriem gadiem, tiecoties paraudzīties uz nozares attīstību plašāk un ielūkoties vairākus desmitus gadu tālā nākotnē. Šo gadu laikā Rīga un LDz starptautiskā konference ir kļuvusi par nozīmīgu tikšanās vietu transporta un loģistikas nozares ekspertiem un lēmumu pieņēmējiem gan no Eiropas, gan Āzijas valstīm, bet pirmajā konferencē izskanējušās vīzijas un pat fantāzijas par bezpilota transportlīdzekļiem, droniem, kas palīdzēs nogādāt sūtījumus gala adresātiem, un 3D printeriem, kas ļaus izdrukāt saimniecībā vajadzīgas lietas, jau ir kļuvušas par realitāti.