Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +4 °C
Daļēji apmācies
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts
Lai risinātu sabiedriskā transporta trūkumu, vairākos maršrutos plāno ieviest auto, kas kursē pēc pieprasījuma

Tie, kam nav mašīnas, var iet kājām

Jau gadiem Zvārtavas pagasta iedzīvotāji līdz novada centram Valkai ar sabiedrisko transportu var aizbraukt tikai divas reizes nedēļā. Autobuss kursē reizi darba nedēļas laikā un sestdienā, precizē Valkas novada pašvaldības pārstāve Aksana Markoviča. Pretējā virzienā autobuss brauc pēc trim stundām. Līdz ar to, piemēram, par došanos uz darbu ar sabiedrisko transportu nevar būt ne runas, viņa norāda.

Kā stāsta domes izpilddirektors Aivars Cekuls, ja nepieciešams, piemēram, nonākt kādā medicīnas iestādē, iedzīvotāji izvēlas doties uz Smilteni, jo tā ir pieejamāka cilvēkiem, kuriem nav sava auto. Tomēr maršruta izveidi, kas problēmu risinātu, Autotransporta direkcija neatbalstīja. Cekuls atzīst – iedzīvotāju skaits, kas izmantotu šādu maršrutu, tiešām būtu neliels, un vismaz 20 kilometru no tā būtu jābrauc pa grants ceļu. Autotransporta direkcijas informācija liecina, ka šobrīd pieprasījums pēc vairākuma reģionālo maršrutu nespēj kompensēt to radītos izdevumus.

Līdzīga situācija kā Valkā ir daudzviet Latvijā. Piemēram, uz Ciblas novada Zvirgzdeni un Bērzgali autobusi nekursē, bet Degļovā tas brauc divreiz nedēļā, informē Ciblas novada domes priekšsēdētājs Juris Dombrovskis. Mācību gada laikā iedzīvotājus pārvadā ar skolēnu autobusu, bet vasarā iespēju nokļūt Ciblā nav. Savukārt no Jaunauces pagasta Saldū ir iespējams nokļūt reizi dienā, bet sabiedrisko transportu nav iespējams izmantot, lai dotos uz darbu, jo autobuss turp brauc no rīta, bet atpakaļ jau pēcpusdienā, Dienai stāsta Saldus autoostā.

Valsts pierobežā šajā ziņā situācija ir vissliktākā, atzīst Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone. Tomēr maršrutu tīkls nav atbilstošs piešķirtajam valsts budžeta finansējumam. Kopumā Latvijā ir 1100 reģionālo maršrutu, no kuriem nepilni 2% ir pelnoši vai to izmaksas iespējams kompensēt no biļešu ieņēmumiem. Ja ar valsts dotācijām jāsedz vismaz 85% no izdevumiem, vajadzību pēc maršruta pārskata. Reizēm pietiek ar reisa laika maiņu vai pieturvietu pārskatīšanu, bet citreiz – ne. Kopumā katru gadu grozījumus veic ceturtdaļā maršrutu.

Visu rakstu lasiet laikraksta Diena otrdienas, 17. janvāra, numurā!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Briest eksāmenu reforma

Centralizēto eksāmenu kārtību vēlas pārskatīt, šoreiz – samazinot to skaitu.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas