Jaunas stāvvietas tiks veidotas mikrorajonu galveno ielu malās, samazinot zaļo zonu.
"Kā piemēru minēšu Imantu un Kurzemes prospektu. Šajā ielā ietvi no brauktuves atdala plaša zaļā zona. Zaļo zonu mēs samazināsim un tās vietā ierīkosim vietas automašīnu novietošanai perpendikulāri brauktuvei," viņs paudis.
Šādas stāvvietas nākamo trīs gadu laikā taps pie visām Rīgas mikrorajonu ielām, kur vien tas tehniski ir iespējams. "Runa ir par daudziem tūkstošiem šādu stāvvietu," paudis Ušakovs.
Tāpat tiek pētīta Vācijas pieredze, kur mašīnas tiek novietotas starp joslām.
"Atkal atgriezīsimies pie Kurzemes prospekta. Atdalošajā zaļajā zonā arī var organizēt paralēlās stāvvietas. Piemēram, Berlīnē mikrorajonos tas ir visizplatītākais auto novietošanas veids. Jāpiebilst, ka šīs pieejas īstenošanai būs jāiekārto daudzas jaunas gājēju pārejas," norādījis Ušakovs.
Viņš arī skaidrojis, ka namu pagalmos autostāvvietas neveidos trīs iemeslu dēļ.
"Pirmkārt, stāvvietas pagalmos ir ērtas 30% rīdzinieku, kuriem pieder automašīnas. Taču 70% rīdzinieku nepriecājas, ka zem viņu logiem stāv desmitiem automašīnu, kas rada troksni un izplūdes gāzes.
Otrkārt, papildu stāvvietas pagalmā vienalga nebūs pilnīgi taisnīgs risinājums, jo visiem tomēr vietu nepietiks.
Treškārt, liela daļa no zemes gabaliem pagalmos ir privātais īpašums un būvēt tur mēs neko nedrīkstam," klāstījis Ušakovs.
Savukārt auto novietošana ielu malās plānota pilnīgi saprātīgā attālumā no dzīvojamajām mājām, vienlaikus mašīnas nestāvēs tieši zem logiem.
Pirmā šāda stāvvietas tiks ierīkotas šogad. Šīs stāvvietas tiks izveidotas tur, kur nav komunikāciju un tāpēc nav nepieciešama projektēšana. Vienlaikus šogad sāksies projektēšanas darbi, lai 2017. un 2018. gados turpināt būvniecību.