No Sabiras stāstītā var secināt, ka šāda veida izteikumiem nav realitātes seguma, jo ārkārtas situācijās no pensionāru ikdienā godinātā bezmaksas pārvadātāja, kā arī galvaspilsētas sociālās sistēmas labums ir mazs un cietušā cilvēka veselība lielā mērā kļūst atkarīga no tuvinieku maksātspējas, aktivitātes un tiesību pārzināšanas.
"Manas vecmāmiņas vietā varēja būt jebkurš - ģimenes apgādnieks darbspējas vecumā, māmiņa ar mazu bērnu klēpī, kam šāds kritiens būtu varējis beigties ne mazāk traģiski. Turklāt mana vecmāmiņa nav nekāda pieneņpūka - viņa sver ap 100 kilogramu, tāpēc ir pamatotas bažas, vai jaunie autobusi atbilst drošības prasībām, ja jau cilvēks, autobusam strauji bremzējot, ar tādu inerci izkrīt no sēdvietas!" saka Sabira.
Liktenīgajā dienā viņas astoņdesmitgadīgā vecmāmiņa 53. maršruta jaunajā Solaris autobusā nobraukusi tikai dažas pieturas, sēžot uz atlokāmā krēsla zonā, kas paredzēta invalīdiem un vecākiem ar bērnu ratiņiem. Taču pirms kāda krustojuma, lai izvairītos no sadursmes ar priekšā ceļu nogriezušo automašīnu, autobusa šoferis sabremzējis tik strauji, ka Gaļina burtiski aizlidojusi dažus metrus līdz vadītāja kabīnei.
Tālākais bijis kā sliktā sapnī - šķembains gūžas kaula lūzums, riskanta operācija un neiepriecinošās ārstu prognozes, vai pensionētā kundze jebkad atkal spēs patstāvīgi pārvietoties, jo viņas vecumā traumas dzīstot lēni. Pašlaik Gaļina teju pēc mēneša, kas pavadīts slimnīcā, spiesta līdz pat pusgadam mājās pavadīt guļošā stāvoklī, turklāt līdz šim ņiprā kundze, kura savos darbspējas gados kā celtņa operatore būvējusi nozīmīgus Rīgas infrastruktūras objektus, ieslīgusi depresijā, jo nespēj samierināties ar likteņa pavērsienu, kas noticis RS transportlīdzeklī. Viņas aprūpēšanai jāalgo kopēja, arī fizioterapeits, un izmaksas ir uz tuvinieku pleciem. "Kā man pavēstīja šī negadījuma izmeklētāja Valsts policijā (VP), uz finansiālo kompensāciju varam cerēt tikai pēc vainīgā noskaidrošanas. Viņa uzreiz brīdināja, ka tas var aizņemt pat gadu, bet esot arī iespējams, ka vainīgo atrast neizdosies un lieta tiks izbeigta. Savukārt RS piedāvā rakstīt iesniegumu, ko izskatīs mēneša laikā, taču arī viņi rīkosies tikai pēc tam, kad izmeklēšanu būs beigusi policija," norāda Sabira.
Gaļinas "lidojumu" fiksēja autobusā ierīkotās videonovērošanas kameras, kuru ieraksts nodots VP Rīgas reģiona pārvaldes Kārtības policijas pārvaldes Satiksmes noziegumu izmeklēšanas birojam. VP inspektori, pateicoties personalizēto e-talonu sistēmai, sazinājušies ar aculieciniekiem. Sabira atklāj policijas izmeklētāju izvirzīto versiju - vainīgs ir vieglās automašīnas šoferis, kurš strauji nogriezis autobusam ceļu, un tieši viņam būtu jāuzņemas atbildība par Gaļinas traumu un jāsedz ārstēšanās izmaksas.
RS komentāru par Gaļinas gadījumu nesniedz, atsaucoties uz fizisko personu datu aizsardzību. Uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis uzsver, ka visi RS autobusi atbilstot likumu prasībām, un piebilst, ka līdz vainīgā noskaidrošanai Gaļina varot iesaistīties uzņēmuma īstenotajā atbalsta programmā, kas ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem pasažieriem piedāvājot bezmaksas psiholoģisko atbalstu.
Visu Kristīnas Putincevas rakstu Brauciens līdz skalpelim lasiet piektdienas, 8.maija, laikrakstā Diena!