Raidījuma uzrunātais Ķengaraga iedzīvotājs Valdis atzīst, ka cenšas pabeigt darbu ne vēlāk kā piecos vakarā. Ap šo laiku pie viņa daudzdzīvokļu mājas vēl ir vietas, kur novietot mašīnu.
"Nu bēdīgi, ja pie mājas nav, kur autiņu nolikt, un pie tam mēs par to zemi maksājam, viņa tiek apmaksāta un nav izmantota. Kad bija runa par to, lai ierīkotu kaut vai maksas stāvvietu, kaut kādu minimālu simbolisku summu mēnesī maksāt saimniekam, kam zeme pieder, bet atkal tie cilvēki kūtri pie mums ir. Pamatā visi pensionāri," stāstīja Valdis.
Pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta datiem, automašīnu skaits pilsētas ielās ir atgriezies pirmskrīzes līmenī. Pirms tam dome solīja, ka risināšot problēmu, bet tagad atzīst, ka iekšpagalmos stāvvietu skaitu palielināt nevarot.
"Pagalmos nav iespējams ierīkot stāvvietas, jo ļoti liela daļa ir privātīpašnieku zemes un pašvaldība nav tiesīga ieguldīt līdzekļus privātīpašumu sakārtošanā. Līdz ar to mēs šobrīd pilsētas sarkano līniju robežās plānojam izbūvēt stāvvietas," stāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante.
Nākamgad pašvaldība plāno uzbūvēt jaunas stāvvietas ar vairāk nekā 1000 vietu. Apmēram 400 no tām plānotas Dzelzavas ielā, vēl 450 - Kurzemes prospektā, 130 - Rostokas ielā, 150 - Akadēmiķa Mstislava Keldiša ielā.
To, vai automašīnas iekšpagalmos novietotas pareizi, pašvaldības policija pārbauda tikai tad, ja kāds pasūdzējies, jo prioritāte ir Rīgas centrs. Šogad Rīgas pašvaldības policija noformējusi vairāk nekā 5000 protokolu par mašīnu novietošanu iekšpagalmos. 2561 protokols ir par Ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu, kad braucamais traucē satiksmei vai atrodas uz ietves. Vēl 2641 protokols noformēts par automašīnas novietošanu apstādījumos.
Neskatoties uz bargo sodu līdz 350 eiro, spēkratu likšana apstādījumos ir viens no populārākajiem pārkāpumiem.