Kā atzīmē asociācijas projektu vadītājs Pēteris Rubulis, pārdošanas dati kravas automobiļu segmentā no 3,5 tonnām līdz 16 tonnām liecina par to, ka vietējo pārvadājumu nozarē nav izaugsmes.
Tikmēr pagājušajā gadā no visiem iegādātajiem 16 tonnas un smagākiem kravas automobiļiem 89% bija seglu vilcēji, kas starptautisko pārvadājumu nozarē veido lielāko daļu pa ceļiem pārvietotu kravu segmentā.
Pārdotākais smago kravas automobiļu zīmols ir Volvo ar vairāk nekā 50% tirgus daļu. Otro vietu 2016.gadā atguva Scania zīmols ar 419 jauniem reģistrētiem kravas automobiļiem un vairāk nekā 27% tirgus daļu. Trijnieku noslēdz DAF ar 124 pārdotām vienībām un 8% tirgus daļu, liecina Auto asociācijas apkopotā informācija.
Pērn lielākais autoparku atjaunotājs bija Kreiss, kas parku atjaunojis ar 365 jauniem Volvo FH modeļa spēkratiem. Kreiss ir iegādājies gandrīz pusi no jauniem reģistrētajiem Volvo zīmola kravas automobiļiem. Otro vietu ieņem Dinotrans, kas parku atjaunojis ar 118 automobiļiem, no kuriem 62 Scania un 56 Volvo markas spēkratiem. Trešajā vietā ir SIA Head ar 41 spēkratu.
Kā norāda Rubulis, Eiropas Autoražotāju asociācijas (ACEA) publiskotā informācija par kravas automobiļu reģistrācijas apjomiem Eiropā liecina, ka Eiropā kravas automobiļu tirgum 2016.gads bija veiksmīgs, un reģistrāciju skaits 2016.gada 11 mēnešos pieaudzis par gandrīz 11%. Reģistrāciju apjoma samazinājumu piedzīvojuši tikai divi mazie tirgi - Grieķija un Ungārija.