Asociācijas projektu vadītājs Pēteris Rubulis skaidro, ka ne visi spēkrati, kas sasnieguši 30 gadu vecumu, automātiski tiek uzskatīti par vēsturiskiem. Lai iegūtu vēsturiska spēkrata statusu, automobilim ir jāveic spēkrata sertifikācija jeb atbilstības pārbaude. Šo sertifikātu izsniedz uz pieciem gadiem, un pēc šiem pieciem gadiem spēkrats ir jāpārsertificē, ja ir vēlme saglabāt tā statusu.
Vēsturisko spēkratu skaits Latvijā kopumā turpina pieaugt, norāda Rubulis. 2015.gadā Latvijā bija 526 sertificēti vēsturiski spēkrati, bet 2016.gadā šis skaitlis ir sasniedz 573 spēkratus.
Pērn Latvijā ir uzstādīts vecākā reģistrētā automobiļa rekords. Tas ir 1903.gada auto, kas reģistrēšanas brīdī bija sasniedzis 113 gadu vecumu. Šis ir arī patlaban vecākais reģistrētais spēkrats Baltijas valstīs. Kā informē Auto asociācijā, šo automobili ir izgatavojis latvietis Augusts Krastiņš, kurš 19.gadsimta beigās emigrēja uz ASV. Viņš 1901.gadā Klīvlendā nodibinājis uzņēmumu "Krastin Automobile Company" un sāka automobiļu ražošanu.
Tomēr lielākā daļa reģistrēto "senioru" ir gados jaunāki, un tie ir tādu ražotāju spēkrati kā Mercedes-Benz, BMW, Volvo un citu marku auto.
Pērn reģistrēto vēsturisko auto vidū ir arī sporta kabriolets Horch 853, kas ražots 1936.gadā, un 1965.gadā ražotā "premium" klases kupeja Mercedes-Benz 300SE.