Viņš gan uzsvēra, ka ir saņemti solījumi, ka zaudējumi tiks segti, jo par to vienojušās Satiksmes un Finanšu ministrijas, līdz ar to Kolužs cer, ka akciju nevajadzēs realizēt. Tas nozīmē, ka zaudējumu atlīdzība tiks piešķirta tagad, nevis gaidītas gada beigas.
Pērnā gada zaudējumu samaksu pārvadātāji cer saņemt jūnijā, jo patlaban Saeimā 2.lasījumā pieņemts attiecīgais likumprojekts, kas nodrošina naudas izsniegšanas juridisko bāzi. 16.maijā gaidāms trešais lasījums un jūnijā, visticamāk, pārvadātāji finanšu līdzekļus saņemšot, skaidroja Kolužs.
Jau ziņots, ka Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija (LARPA) saistībā ar joprojām neatrisināto krīzes situāciju šodien sasaukusi ārkārtas Vidzemes un Zemgales vietējo reģionālo pārvadātājus uz sapulci un informē, ka valsts parādus vēl nav atmaksājusi.
Valstij vietējiem reģionālajiem pārvadātājiem 2012.gadā nesegtie zaudējumi veido 886 488 latus.
Biedrības Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) valde skaidro, ka pasažieru pārvadājumu pasūtītāji - valsts un plānošanas reģioni - pērk pakalpojumu no pārvadātājiem tādā apjomā, kura apmaksai nepietiek naudas, un plānotais budžeta deficīts 2013.gadā jau patlaban ir 4,1 miljons latu, līdz ar to pastāv reāli uzņēmumu maksātnespējas draudi.
Satiksmes ministrija norāda, ka šim gadam paredzētais valsts finansējums plānošanas reģioniem ir pat mazliet lielāks nekā savulaik 2012.gadam plānotais. Pērnā gada sākumā vietējās satiksmes nodrošināšanai bija paredzēti 10,55 miljoni latu, savukārt šim gadam vietējiem pārvadājumiem plānotais finansējums ir 10,82 miljoni latu.