Saskaņā ar Ministru kabineta apstiprināto kārtību, kādā nosaka un kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un izdevumus un nosaka sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifu, un atsaucoties uz 2009.gada 26.augustā starp Jelgavas pilsētas domi un pašvaldības kapitālsabiedrību SIA Jelgavas autobusu parks (JAP) noslēgto Koncesijas līgumu par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem Jelgavas pilsētas maršrutu tīkla pilsētas nozīmes maršrutos, dome šodien nolēma noteikt jaunu sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifu (braukšanas maksu) Jelgavas pilsētas maršrutu tīkla pilsētas nozīmes maršrutos.
Līdzšinējā 0,70 eiro tarifa vietā tagad tiek paredzēti divi tarifi - viens, norēķinoties ar Jelgavas pilsētas iedzīvotāja karti vai Jelgavas pilsētas skolēnu apliecību, un cits - pārējiem. Saskaņā ar pašvaldības informāciju skolēna karti saņem gan jelgavnieki, gan kaimiņu novadu bērni, kas mācās Jelgavas skolā. Jelgavas pilsētas iedzīvotāja karti iespējams saņemt arī SEB bankas Jelgavas filiālē, neesot Jelgavā deklarētam.
Jelgavas pilsētas pašvaldības pārstāve Līga Klismeta informēja, ka, lai saņemtu Jelgavas iedzīvotāja karti, nav obligāti jābūt deklarētam Jelgavā. Kaut arī tā saucas Jelgavas iedzīvotāja karte, to varot nokārtot un saņemt ikviens SEB bankas Jelgavas filiālē - patlaban tikai šajā SEB bankas nodaļā. To, piemēram, ieteicams izdarīt Jelgavas kaimiņu novadu iedzīvotājiem, kas regulāri lieto autobusus Jelgavā.
Jelgavas iedzīvotāja karte kā maksājuma līdzeklis pieejama arī Jelgavas viesiem, taču arī viņiem jākļūst par SEB bankas Jelgavas filiāles klientiem. Ja pilsētas viesis, kas Jelgavā ieradies uz neilgu laiku, nevēlas nokārtot un saņemt Jelgavas iedzīvotāja karti ar tai piesaistīto SEB bankas kontu, tad viņš būs spiests maksāt skaidrā naudā un lielāku tarifu, apstiprināja Klismeta.
Turpmāk, norēķinoties ar jelgavnieka karti, par braucienu būs jāmaksā 0,85 eiro, bet viens eiro - par braucienu, norēķinoties skaidrā naudā.
Tāpat 0,85 eiro būs jāmaksā par rokas bagāžas vai dzīvnieku pārvadāšanu, norēķinoties ar Jelgavas pilsētas iedzīvotāja karti vai Jelgavas pilsētas skolēnu apliecību, un pārējiem viens eiro arī par rokas bagāžas vai dzīvnieku pārvadāšanu, norēķinoties skaidrā naudā.
Šāda lēmuma nepieciešamību Jelgavas pašvaldības izpilddirektore Irēna Škutāne skaidroja ar to, ka Jelgavas autobusu parkā pēdējos gados ir atjaunots viss 58 transportlīdzekļu autoparks, iepērkot jaunus autobusus.
Saistībā ar diferencēto tarifu maksāšanai ar Jelgavas iedzīvotāja karti un skaidrā naudā Škutāne domes sēdē skaidroja, ka tas ieviests ar mērķi piedāvāt cilvēkiem izvēli - maksāt ar Jelgavas iedzīvotāja karti vai skaidrā naudā, vienlaikus veicinot bezskaidras naudas norēķinus, kas gan skar tikai Jelgavas iedzīvotāja kartes īpašniekus.
Tāpat faktiski viena pasažiera pārvadāšana pilsētas autobusos izmaksā 1,24 eiro, un biļešu cena nesedz faktiskās pārvadājumu izmaksas, lielāko daļu cenas starpības JAP dotē pašvaldība, daļu izmaksu par reisiem ārpus pilsētas robežas dotē valsts.
2013.gadā Jelgavas pilsētas pašvaldības dotācija JAP bija 1,98 miljoni eiro, valsts dotācija - 377 000 eiro, savukārt ieņēmumi no pasažieriem - divi miljoni eiro. Uzņēmuma kopējie izdevumi gadā - 4,34 miljoni eiro. Šā gada budžetā pašvaldība JAP ir paredzējusi 1,5 miljonu eiro dotāciju, kas nesedz reālos izdevumus. Tā kā pašvaldībai patlaban nav iespēju papildus finansēt JAP zaudējumus, lēmums par biļešu cenu pieaugumu ir ekonomiski pamatots. Pašvaldība investīcijās JAP desmit gadu laikā ir ieguldījusi 11 miljonus eiro.
Paredzēts, ka lēmums stāsies spēkā šī gada 1.augustā.
Iepriekš tarifs Jelgavas pilsētas maršrutu tīkla pilsētas nozīmes maršrutos visām grupām bija 0,70 eiro par braucienu, bet atsevišķām iedzīvotāju kategorijām ar Jelgavas pilsētas iedzīvotāja karti vai Jelgavas pilsētas skolēnu apliecību bija paredzētas pašvaldības atlaides.
Iepriekš jau ziņots, ka Valsts kontrole (VK) 2012.gadā revīzijā bija konstatējusi nesaimniecisku rīcību Jelgavas pašvaldības kapitālsabiedrībās, tostarp SIA Jelgavas autobusu parks. Jelgavas pašvaldība pēc VK revīzijas ņēmusi vērā daļu ieteikumu.
LETA jau ziņoja, ka pagājušā gada nogalē Rīgas dome bija apņēmusies noteikt, ka Rīdzinieka kartes īpašniekiem sabiedriskais transports Rīgā maksās uz pusi lētāk nekā Rīgā nedeklarētajiem iedzīvotājiem, kuriem būtu jāmaksā dubultā. Ieceres mērķis bija palielināt galvaspilsētā deklarēto iedzīvotāju skaitu, tādējādi palielinot arī pašvaldības budžeta ieņēmumus.
Iecere tika plaši kritizēta kā diskriminējoša un videi nedraudzīga, radot risku, ka galvaspilsētā ievērojami pieaugs personīgā transporta īpatsvars. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) Rīgas domes izstrādātos noteikumus par atlaidēm rīdziniekiem atteicās saskaņot un tie joprojām nav stājušies spēkā.
Februāra sākumā Rīgas dome ideju par Rīdzinieku biļetēm atlika - Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) un tā brīža vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Einārs Cilinskis (VL-TB/LNNK) 6.februārī vienojās, ka līdz gada beigām visiem pasažieriem biļešu cenas tiks saglabātas vienādas atbilstoši rīdziniekiem noteiktajiem tarifiem - 0,60 eiro, bet ministrija pa šo laiku definēs Rīgas kā galvaspilsētas funkcijas un izstrādās mehānismu, kā valsts piedalās to finansēšanā.