Jau gadiem ar šādu problēmu cīnās arī starppilsētu autobusi, kas oficiāli pilda valsts pasūtījumu. Neregulārie pārvadātāji atņem sabiedriskajam transportam peļņu, ko vēlāk valsts no nodokļu maksātāju naudas spiesta kompensēt.
Autotransporta direkcijas valdes loceklis Andulis Židkovs Panorāmai sacīja, ka jebkuram pasažierim, kurš izmanto nelegālos pasažieru pārvadātāju pakalpojumus, jāazinās, ka tajā brīdī šo naudu atņem valstij un tādēļ arī, piemēram, skolotājiem un mediķiem. Panorāma vēsta, ka jau vairākus gadus neregulārie pārvadātāji pieturās piebrauc neilgi pirms sabiedriskā trasporta un par lētāku maksu piedāvā uzņemt pasažierus transportlīdzeklī.
"Kad mēs analizējām maršrutus Rīga-Liepāja, mēs reizi gadā veicam statistikas datu apstrādi, pasažieru skaitu un tā tālāk, mēs redzam, ka tirgus daļa tieši šajā maršrutā neregulārie pārvadātāji kādus 30% aizņem," sacīja AS Liepājas autobusu parks valdes priekšsēdētājs Māris Ārbergs.
Latvijas Televīzija ziņo, ka arī Rīgā strauji uzplaucis neregulāro pasažieru pārvadātāju bizness. Likums gan nosaka, ka pārvadāt šādā veidā drīkst organizētas cilvēku grupas vai kādus konkrētus klientus. Lai gan uz neregulāro pārvadātāju auto rakstīts, ka tiek vesti tikai noteiktu uzņēmumu darbinieki, patiesībā situācija ir pavisam cita. Rīgā redzamākā esot kompānija SIA Eko Bus. Tomēr uzņēmuma jurists norādīja, ka viņi nevar uzņemties atbildību par atsevišķu personu iekļūšanu transportlīdzeklī.
Grozījumi, kam būtu jāsakārto arī šis jautājums, jau gadiem iestrēguši Saeimā. Satiksmes ministrija gan ar uzlabotu grozījumu versiju vasaras beigās vērsīsies parlamentā.