LVSADA priekšsēdētājs Valdis Keris sacīja, ka paaugstināt zemākās mēnešalgas likmi mediķiem par 5% varētu tikai tad, ja tā netiktu palielinātas slimnīcu parādsaistības, netiktu samazināta darba samaksa tiem, kas saņem vairāk, un netiktu atlaists neviens darbinieks, tomēr pašlaik LVSADA šādu iespēju neredzot.
LVSADA joprojām uzstājīgi prasa 2013.gada budžetu veidot, ievērojot Valdības rīcības plānu, prasot veselības aprūpes budžetam 563 miljonus latu, kas veidotu 3,7% no iekšzemes kopprodukta (IKP). Pretējā gadījumā arodbiedrība aicina VM gatavoties protesta akcijām.
"Mēs lemjam par to, kā ir jābūt. Ja mēs neprasīsim to, kas mums pienākas, kāpēc mēs vispār esam sanākuši?" sacīja LVSADA priekšsēdētājs Valdis Keris.
VM Budžeta un investīciju departamenta direktore Ināra Černušenko paskaidroja, ka kopējā VM nākamā gada budžetā paredzētā summa nesasniedz 560 miljonus latu, tāpēc īstenot arodbiedrību prasīto varētu, tikai meklējot papildu finansējuma avotus.
Kā iepriekš skaidroja VM pārstāve Egita Pole, zemāko algu pieaugums par 5% iespējams tāpēc, ka šogad veselības aprūpes nozarei, tieši ārstniecībai, piešķirti papildu 29,7 miljoni latu, no kuriem 11,5 miljoni latu ir tarifā iekļautā darba samaksas daļa, ieskaitot nodokļus.
Tikmēr Keris VM ideju nodēvēja par populistisku un sacīja, ka pašlaik LVSADA neredz, kā to varētu īstenot, jo papildu līdzekļi darba samaksas palielināšanai šogad neesot piešķirti. Viņš uzskata, ka šogad palielināt zemākās mēnešalgas likmi mediķiem par 5% darba devēji varētu divos veidos, - atlaižot daļu darbinieku un atlikušajiem paceļot algas vai atņemot tiem, kas saņem vairāk, un piešķirot tiem, kam ir zemākas algas. Ne vienu, ne otru variantu Keris neuzskata par atbalstāmu.
Komentējot LVSADA pausto viedokli, Pole sacīja: "Aprēķini liecina, ka tā sadaļa veselības aprūpes nozarei šogad piešķirtajos līdzekļos, kas ir darba samaksa un sociālais nodoklis, ir tik liela, kā minēts iepriekš - 11,5 miljoni." Viņa skaidroja, ka ministrija cenšas apzināt, kā loģiski izlietot šo piešķirto finansējumu, - tas paredz gan pakalpojumu, gan darba samaksas izmaiņas.