LTAB apkopotā statistika liecina, ka pēdējos piecos gados ar specializētās lauksaimniecības tehniku (traktori un to piekabes) saistīto ceļu satiksmes negadījumu skaits ir vidēji 246,6 negadījumi gadā. Ik gadu no šādiem negadījumiem cietušas vai bojā gājušas vidēji septiņas personas.
Lai arī 2022.gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu bija vērojams neliels samazinājums ar traktortehniku saistīto ceļu satiksmes negadījumu daudzumā, tomēr tieši pēdējie divi gadi bijuši negadījumiem bagātākie, informē LTAB pārstāvji.
LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins norāda, ka apdrošināšanas atlīdzības, kas tiek izmaksātas par specializētās lauksaimniecības tehnikas ceļu satiksmes negadījumu rezultātā nodarītajiem zaudējumiem, ir salīdzinoši lielākas kā citu transportlīdzekļu izraisītās. Pēdējos piecos gados vidējā atlīdzība par traktortehnikas izraisītu ceļu satiksmes negadījumu bijusi 2274,6 eiro, kamēr citu transportlīdzekļu - 1312,6 eiro.
Pēdējos piecos gados negadījumos, ko izraisījusi traktortehnika un tās piekabes, kopumā cietušas vai bojā gājušas 35 personas. Lielākais cietušo un bojāgājušo skaits bijis 2020.gadā - deviņi, kamēr pērn tādas bijušas sešas personas.
LTAB pārstāvji norāda, ka 2017.gadā likumdevējs, pamatojoties uz Eiropas Savienības direktīvu prasībām, pieņēma grozījumus obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) likumā, paredzot, ka specializētā lauksaimniecības tehnika ir apdrošināma arī tad, ja tā netiek izmantota ceļu satiksmē, bet tiek lietota vietā, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana.
Latvijā OCTA sistēma tika ieviesta 1997.gadā. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir "Balta", "Baltijas apdrošināšanas nams", "BTA Baltic Insurance Company", "Compensa Vienna Insurance Group" Latvijas filiālei, "Ergo Insurance" Latvijas filiālei, "Gjensidige" Latvijas filiālei, "If P&C Insurance" Latvijas filiālei, "Swedbank P&C Insurance" Latvijas filiālei un "Balcia Insurance".