Tostarp vienos viens no regulējumiem konkrēti definēs, ka mobilās lietotnes, ar kuru palīdzību iespējams izsaukt taksometru ar balto numuru, ir nevis parastas interneta platformas, bet komersanti, kas sniedz taksometra pakalpojumus. Tas nozīmēs, ka uz mobilajām aplikācijām attieksies reģistrēšanas nosacījumi un platformai būs jāpakļaujas noteiktām prasībām un kontrolēm.
Tāpat regulējums taksometru pakalpojumu sniedzējiem paredzēs paaugstinātas prasības pie starptautiskas nozīmes transporta infrastruktūras objektiem - lidostas, autoostas, dzelzceļa stacijas un ostas. Taksometru kompānijām būs iespēja noteikt konkrētu pārvadājuma cenu no šiem infrastruktūras objektiem. Pasažieris norēķinu varēs veikt arī ar īpašu kuponu, ko būs iespēja iegādāties vai nu tam paredzētā interneta vietnē vai tirdzniecības vietās konkrētajos objektos.
Regulējums ierobežos arī pārvadātāju iespējas krāpties, fiktīvi piemērojot klientiem atlaides. "Kontrolējošās institūcijas kā regulāru praksi taksometru jomā ir fiksējušas atlaižu piešķiršanu 99% apmērā, kaut gan realitātē klientam atlaide nav piemērota vispār. Pārvadātājs pēc brauciena veic manipulācijas ar skaitītāju, klienta veikto apmaksu oficiāli nereģistrējot. Jaunajos noteikumos tiks iestrādāts atlaides slieksnis 50% apmērā un to varēs piemērot tikai pirms brauciena uzsākšanas," informēja ministrijā.
Regulējumā tiks iekļauta vēl viena norma klienta aizsardzībai, proti, pasažierim būs tiesības nemaksāt par braucienu, ja taksometra vadītājs nebūs ieslēdzis skaitītāju un par braucienu atteiksies izsniegt čeku. Tāpat pasažierim būs tiesības nemaksāt par braucienu, ja pārvadātājs nebūs ieslēdzis tīmekļvietni vai mobilo lietotni tiešsaistes režīmā, veicot komercpārvadājumu ar vieglo automobili.
Izmaiņas Autopārvadājumu likumā paredzēts apstiprināt līdz šā gada 1.maijam.
VVZ