Igaunija ziņojumā ieņem augsto 7.vietu pēc 15 gadus vecu skolēnu matemātikas un dabaszinātņu zināšanām, bet Lietuva ierindojas 31.vietā.
Vislabākās zināšanas matemātikā un dabas zinātnēs ir Singapūras skolēniem, kam seko Honkonga, Dienvidkoreja, Taivāna un Japāna.
Ziņojuma pēdējās vietas ieņem Omāna, Maroka, Hondurasa, Dienvidāfrikas Republika un Gana.
OECD publicētais globālais skolēnu zināšanu reitings ir apjomīgākais līdz šim publicētais, apkopojot datus par 76 valstīm un salīdzinot tos ar valsts ekonomiskās izaugsmes potenciālu.
OECD ziņojumā salīdzināti matemātikas un zinātņu pārbaudījumu novērtējumi un aptver daudz plašāku valstu loku nekā OECD Pisa testu ziņojumā, kurā apkopoti dati par attīstītajām valstīm.
"Mums pirmo reizi ir patiesi globāls skatījums uz izglītības kvalitāti," sacīja OECD izglītības jomas direktors Andreass Šleihers.
"Tā mērķis ir gan nabadzīgām, gan bagātām valstīm dot iespēju salīdzināt savu situāciju par pasaules izglītības līderiem, konstatēt to stiprās un vājās vietas un redzēt, kādus ilgtermiņa ekonomikas ieguvumus tās varētu gūt ar izglītības sistēmas uzlabošanu," norādīja Šleihers.
Singapūras piemērs, kur līdz sešdesmitajiem gadiem valdīja augsts analfabētisma līmenis, apliecina, cik liels progress ir panākams, sacīja Šleihers.
"Ieejot kādā Āzijas klasē, jūs tur atradīsies skolotājus, kas sagaida, ka ikviens skolēns gūs panākumus. [..] Šīs valstis arī ļoti veiksmīgi visgrūtākajām klasēm piesaista vistalantīgākos skolotājus, nodrošinot, lai ikvienam skolēnam būtu pieeja izcilam skolotājam," norādīja Šleihers.
Ziņojums apliecina ASV skolēnu vājās zināšanas, tām noslīdot zem Eiropas valstīm un pat zem Vjetnamas. Arī Zviedrija zaudē savas pozīcijas, apstiprinot OECD pagājušās nedēļas brīdinājumu, ka tās izglītības sistēmā ir nopietnas problēmas.