Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +13 °C
Skaidrs
Otrdiena, 14. maijs
Elfa, Elvita, Aivita, Krišjānis

Labu iespaidu par profilu LinkedIn var izbojāt nesmukumi feisbukā

Sociālo tīklu caurlūkošana, lai noskatītu labu potenciālo darbinieku vai vismaz kādu, ko vispār vērts uzaicināt uz darba interviju, ir arvien augošāka tendence personāla atlases speciālistu un darba devēju ikdienā. Tāpat sociālo tīklu spēku nevajadzētu novērtēt par zemu arī, ja esat darba meklētājs. Tajā pašā laikā darbinieku un darba atrašanas process, šķiet, vēl ilgi netiks pārnests tikai un vienīgi uz virtuālo vidi, jo tiešais, "dzīvais" kontakts joprojām izšķir ļoti daudz, piektdien lasāms laikrakstā Diena.

"Ņemot vērā, ka apmēram 70% potenciālo kandidātu ir pasīvi - paši darbu aktīvi nemeklē - un viņi ir jāuzrunā, turklāt šī tendence dažādu apstākļu dēļ kļūst arvien augošāka, LinkedIn un citas sociālās vietnes tiek izmantotas aizvien biežāk," Latvijas darba devēju attieksmi pret sociālo tīklu izmantošanu darbaspēka meklēšanā raksturo Linda Tīruma, personāla atlases projektu vadītāja konsultāciju uzņēmumā Eiro personāls. "Turklāt jāapzinās, ka interneta vide - tā šobrīd ir vairākuma darbinieku ikdiena, tādēļ nereti uzrunāšana caur sociālajiem tīkliem ir gan ātrs, gan arī vienlaikus gana efektīvs atlases procesa rīks," viņa saka un stāsta, ka darba devēji biežāk šādiem nolūkiem izmanto portālus LinkedIn un Facebook, taču nesmādē arī Draugiem.lv. Rekrutētāji var, piemēram, pievienoties lapām, kur pulcējas noteiktu interešu un profesiju pārstāvji un uzrunāt darba devējam interesējošo mērķa grupu.Tīruma norāda, ka lielāko uzmanību personāla atlases speciālisti sociālajos tīklos pievērš potenciālā darbinieka kompetenču atbilstības izvērtēšanai, tādēļ - jo detalizētāk kandidāts pasniedzis informāciju par sevi, jo lielāka iespēja, ka tieši viņu pamanīs kāds atlases speciālists. Pastarpinātā veidā norādītais informācijas daudzums, tās kvalitāte un konkrētība var arī signalizēt par cilvēka ieinteresētību jaunu darba piedāvājumu izskatīšanā.Tomēr kompetences nav vienīgais, uz ko sociālajos tīklos skatās darba devēji. Arvien biežāk tiek izdarīti secinājumi arī par cilvēka personības iezīmēm, ielūkojoties Facebook un Twitter tvītos, ko viņš publicējis. Lai gan tiešas saistības starp, piemēram, Facebook ievietotajām fotogrāfijām un ievietotāja personību var arī nebūt, šī informācija tomēr rada sākotnējo iespaidu un var likt izlemt - šo kandidātu atlases konkursos neizskatīsim! "Mūsu praksē ir bijuši gadījumi, kad darba devējs pirms fināla intervijām apskata kandidāta profilus sociālajos tīklos un nolemj viņu tālāk nevirzīt. Ir jāapzinās, ka tās ziņas, ko publicējam tīmeklī, tiek nodotas ne tikai mūsu draugiem un paziņām, bet daudz plašākai auditorijai, tostarp gan esošajiem, gan topošajiem darba devējiem, gan sadarbības partneriem biznesā," uzsver Tīruma.Arī Jūlija Lobanovska, SIA _CVO Recruitment Latvia _vadošā konsultante, apstiprina, ka sociālie tīkli personāla piesaistē tiek likti lietā gan uzņēmuma vakanču izziņošanai un darbinieku meklēšanā, gan papildu informācijas uzzināšanai par kandidātu vai pat veselu atlases kampaņu un darba uzdevumu organizēšanai interneta vidē. "Tomēr tas, cik daudz un kādiem mērķiem soctīkli tiek izmantoti, atkarīgs no katra konkrētā uzņēmuma un cilvēka. Latvijā tā joprojām ir vien neliela daļa," viņa uzsver.Vairāk par to, kā soctīkli var būt darba meklētāja taka uz jaunu darbu, lasiet laikraksta Diena piektdienas, 24.jūlija, numurā!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas