Krīt Vācija
Starptautiskā kredītrisku apdrošinātāja – kompānija Coface – jaunajā valstu un nozaru risku reitingā pazeminājusi vērtējumu Vācijai, Austrijai un Čehijai, stāsta kompānijas runasdāma Latvijā Dita Bukovska. Kredītrisku eksperti uzsver, ka pasaules ekonomikas izaugsmes tempu šobrīd palēnina tirdzniecības spriedze. Jaunākajā risku reitingā Coface pazeminājusi Vācijas vērtējumu no A1 jeb "ļoti zems risks" uz A2 jeb "zems risks". Bukovska to skaidro ar vērtējumu, ka Vācijas ekonomikas izaugsme šogad tiek lēsta 0,8% apmērā, bet pērn bija 1,5% apmērā. Tāpat Eiropas lielākajā ekonomikā mazinās rūpnieciskās ražošanas apjoma pieauguma tempi un krītas uzņēmējdarbības konfidences rādītāji. Vienlaikus ir vērts piebilst, ka situācijas pasliktināšanās nav veicinājusi Vācijas kā valsts aizņemšanās iespējas parāda vērtspapīru tirgū. Piemēram, valsts obligāciju ar desmit gadu dzēšanas termiņu ienesīgums šobrīd ir tuvu mīnus 0,4%, kas ir vēsturiski zemākais līmenis un cieši saistāms ar investoru cerībām, ka, pateicoties sliktajam ekonomikas mikroklimatam, monetārā politika eirozonā kļūs vēl maigāka nekā līdz šim.
Riska novērtējums pazemināts arī trim citām valstīm, kuru ekonomikas ir cieši saistītas ar norisēm Vācijā. Proti, Čehijai un Slovākijai piemērots A3 jeb apmierinošs riska līmenis, bet Austrijai – A2. Kredītrisku apdrošinātājs saskata arī uzņēmējdarbības risku pieaugumu Islandē, kurai novērtējums samazināts līdz A3 līmenim. Cita starpā ir vērts pieminēt, ka šāds reitings ir piemērots arī Latvijai un Lietuvai, savukārt Igaunijai tas ir par vienu pakāpi augstāks jeb A2 līmenī. Attiecībā uz Baltijas valstīm ir vērts uzsvērt ne tikai to samērā augsto reitingu, bet arī faktu, ka tas ir palicis bez izmaiņām. Līdz ar to varam secināt, ka ekonomiskā vide Baltijā vismaz pagaidām jūtami nepasliktinās.
Sliktāk pārdod
Kredītrisku kompānija Coface norāda, ka pasliktinās Eiropas autobūves risku novērtējumi. Turklāt tas noticis gan Rietumeiropā, gan Centrāleiropas un Austrumeiropas reģionā, industrijai piemērojot C jeb augsta riska novērtējumu. "Automobiļu nozare pašlaik ilustrē dažādas globālās ekonomikas grūtības. To negatīvi ietekmē gan cikliskais ekonomikas palēninājums vairākos reģionos, gan tirdzniecības protekcionisms un politiskie riski. Būtisku iespaidu uz automobiļu ražošanu atstāj arī inovāciju nolūkos viestās strukturālās pārmaiņas un patērētāju uzvedības maiņa, tajā skaitā jauni noteikumi gaisa piesārņojuma mazināšanai Eiropā," atzīmē kompānijas Coface vadītājs Baltijā Mantvīds Štareika. Vienlaikus viņš vērš uzmanību uz to, ka šā gada pirmajā pusē fiksēta pasaules tirdzniecības apjomu samazināšanās, un gaidāms, ka globālā ekonomikas izaugsme šogad būs lēnāka nekā pērn, sasniedzot 2,7% (2018. gadā izaugsme bija 3,1%).
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena ceturtdienas, 1. augusta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
Enģēļa viesis
Opis
opapā