Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +1 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Jaunzeme-Grende piedalījusies tirdzniecības centra reklāmas projektā

Valsts amatpersonām būtu nopietni jāapsver, kuriem pasākuma organizētājiem ļaut izmantot sava amata autoritāti, portālam Diena.lv sacīja Providus pētniece Iveta Kažoka.

Kādā preses izdevumā trešdien publicēts tirdzniecības centra Galerija Centrs reklāmraksts par fotoizstādi, kas veltīta Galerija Centrs tapšanas vēsturei un attīstībai. Rakstā minēts, ka "izstādi atzinīgi novērtējuši gan Latvijas vēstures un kultūras eksperti, gan valsts amatpersonas - kultūras ministre Žaneta Jaunzeme-Grende, ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts, nodibinājuma Rīga 2014 vadītāja Diāna Čivle". Materiālā publicēta arī kultūras ministres fotogrāfija un komentārs - "Atbalstu un kā kultūras ministre esmu pateicīga par ikvienu privātu iniciatīvu, kas sabiedrības apskatei nodod kādu daļu no Latvijas vēsturiskā un kultūras mantojuma. Tas viss veido mūsu nacionālās identitātes pamatu, ar ko varam lepoties un konkurēt pasaules telpā".

Likuma normas nosaka, ka valsts amatpersonas pārkāpj likumu, ja par kādu produkta vai pakalpojuma reklamēšanu saņem atlīdzību. Ja naudas līdzekļi netiek saņemti, tad gadījumi jāvērtē no ētiskuma viedokļa, piemēram, cik konkrētais pasākums ir saistīts ar amatpersonas pārstāvēto amatu.

I.Kažoka jautāta, vai šādā veidā kultūras ministres paustais atbalsts privātam uzņēmējam ir ētisks, I.Kažoka norādīja - ministre nepārkāpj likuma normas, tomēr "vienlaikus radās pārdomas, vai ministrei nebūtu vairāk jāpiedomā par to, vai visi kultūras pasākumi gluži ir tā vērti, lai to reklamēšanai izmantotu sava amata autoritāti". "Neesmu pārliecināta, vai šis pasākums ir tik ievērojams, ka tam jāvelta tik cildinoši vārdi," sacīja Providus pētniece. Viņa atzina - ministram, izsakoties par kādu pasākumu, jāsaprot, ka viņš "paceļ tā rangu", tādēļ jābūt pārliecinātam, cik šis pasākums ir nozīmīgs. I.Kažoka domā, ka arī par privātu uzņēmēju iniciatīvu ministrs drīkst veltīt atzinīgus vārdus, "ja tas tiešām būtu liels pasākums".

Vienlaikus viņa uzsvēra - šajā konkrētajā gadījumā ētikas principi nav pārkāpti.

Arī reklāmas aģentūras MOOZ! radošais direktors Ēriks Stendzenieks portālam atzina, ka nesaskata "pat ne vismazākās ētikas problēmas". "Ja valsts pati staigā ar caurām biksēm un nav spējīga ne vien attīstīt, bet pat uzturēt pie dzīvības savas tautas kultūru, tad jebkuras privātas iniciatīvas priekšā ikvienam ierēdnim, sākot ar Ministru prezidentu, ir nekavējoties jāpieceļas kājās, jānoliec galva un dziļā cieņā ilgstoši jāaplaudē. Šoreiz es drīzāk saskatu problēmas problēmu meklēšanā, jo, nokaujot privātā sektora vēlmi atbalstīt kultūru, mēs varēsim baudīt vienīgo bezmaksas kultūras žanru – aprakstītus žogus," sacīja reklāmas speciālists.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas