Savukārt Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) vadītāja Inga Vanaga uzsver, ka IZM būtu "jāskata jautājums par pedagogu slodzi un algām jaunā izglītības satura ieviešanas ietvaros". Arodbiedrība vairākkārt norādījusi ministrijai, ka, īstenojot pārmaiņas izglītības sistēmā, vienlaikus ir jāmeklē iespējas un risinājumi, kā nodrošināt atbilstošus materiālos, tehniskos un profesionālos atbalsta resursus skolotājiem.
Jau ziņots, ka LIZDA aģentūrai LETA uzsvērusi, ka līdz nākamā gada beigām ir jāizstrādā grozījumi normatīvajos aktos, kas paredz slodzes pārstrukturēšanu skolotājiem atbilstoši jaunajām vidējās izglītības, pamata un pirmsskolas izglītības vadlīnijām. Latvijas Pašvaldību Savienības (LPS) skatījumā jautājums par pedagogu slodzi un pāreju uz jauno izglītības standartu ir jāaplūko vienkopus – otrdienas Ministru kabineta (MK) sēdē LPS padomniece izglītības un kultūras jautājumos Ināra Dundure norādīja, ka MK noteikumu projekta protokollēmumā ir jāiekļauj uzdevums IZM, kas paredz līdz nākamā gada marta beigām izstrādāt un iesniegt nepieciešamos grozījumus normatīvajos aktos, paredzot pedagogu slodzes pārstrukturēšanu atbilstoši jaunajam izglītības standartam. Dundure sacīja, ka ir jāsamazina pedagogu noslodze jeb kontaktstundu skaits, "lai nākamajā mācību gadā varētu veiksmīgi sākt un realizēt uz kompetencēm balstītu izglītību, kas no pedagogiem prasīs gan jaunas zināšanas un prasmes, gan laiku to apgūšanai, gan spēju savstarpēji sadarboties".
Arī Dienai Dundure uzsver, ka "jaunais izglītības saturs paredz, ka skolotājiem mācību stundas būs jāveido citādi", proti, mācību stundas tiks gatavotas kopīgi, savstarpējā pedagogu sadarbībā. "Tas daļēji maina arī stundu pasniegšanas metodiku," stāsta Dundure un piebilst, ka jau ar pašreizējo darba slodzi skolotājiem ir pārslodze, jo īpaši lielajās skolās. Viņasprāt, nevar prasīt, lai skolotāji, gatavojot stundas atbilstoši jaunajam mācību saturam, darītu to no darba brīvajā laikā. "Nevar mainīt saturu, nemainot metodiku," spriež Dundure.
LIZDA vadītāja stāsta, ka pilotskolu aptaujas liecina – sākumā skolotāju slodzes proporcijām būtu jābūt pusi uz pusi: "It īpaši pirmajā gadā kontaktstundu un sagatavošanas stundu sadalījumam būtu jābūt piecdesmit pret piecdesmit." Vanaga atzīst, ka izglītības iestādes (gan tās, kas piedalījās pilotprojektā, gan tās, kas nepiedalījās) norādījušas, ka pašlaik pedagogiem nav pietiekami daudz laika, lai īstenotu individuālu mācību pieeju skolēnam, vairāk sadarbotos ar vecākiem, kā arī lai pedagogi spētu savstarpēji sadarboties, izstrādājot un veidojot metodiku jaunā izglītības satura ietvaros. Ņemot vērā, ka pāreja uz jauno izglītības standartu noris pakāpeniski, Vanagas skatījumā līdz nākamajam gadam būtu jānovērš nepilnības un trūkumi, kurus minējušas pilotskolas, arī pedagogu slodzes jautājums.
pašvaldības=izšķērdība un korupcija
pašvaldības tērē nenormāli
Ienākuma nodokli 50:50