Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -4 °C
Skaidrs
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Eksperti: FKTK būs jāstrādā pie savas reputācijas atjaunošanas

Komunikācijas eksperti atzīst, ka pēc pēdējām krīzēm banku sektorā, Finanšu un Kapitāla tirgus komisijai (FKTK) būs jāstrādā pie savas reputācijas atjaunošans, bet banku sektoram - uzticamības nostiprināšanas virzienā, ziņo vortāls 7guru.lv.

Eksperti uzskata, ka šobrīd Swedbank krīzē nav jāmeklē vainīgie, bet gan uz problēmu jāskatās plašāk un ir jāpieņem strikti lēmumi, lai līdzīgas kļūdas vairs netiktu pieļautas. Diemžēl šobrīd zināmā krīzes režīmā būšot jāstrādā visam banku sektoram kopumā sabiedrības zemās uzticēšanās dēļ, ko radījis Parex un Krājbankas krahs, un pastiprinājusi Swedbank "krīze".  

"Var algot profesionālāko komunikācijas konsultantu komandu, bet ja ir zems pašu lēmuma pieņēmēju izpratnes trūkums par komunikācijas nozīmi, īpaši jau krīzes situācijās, tad konsultanti nelīdzēs. Diemžēl tieši neizpratne par informācijas aprites ātrumu un sociālo tīklu spēku, var nodarīt milzu kaitējumu ne tikai viena uzņēmuma reputācijai, bet visam finanšu sektoram kopumā," uzskata komunikāciju aģentūras Repute valdes locekle Iveta Antonišķe.

Vērtējot FKTK komunikāciju viņa atzīst, ka Latvijas Krājbankas krīzes situācijā FKTK pieļāva kļūdu, nepietiekami informējot sabiedrību, par ko saņēma kritiku un aizrādījumus. Swedbank gadījumā FKTK rīcība bija aktīvāka, taču "acīmredzami pietrūka zināšanu". 

Arī komunikācijas konsultante Maija Celmiņa uzsver, ka FKTK ir ņēmusi vērā kļūdas Latvijas Krājbankas krīzes komunikācijā un šobrīd kļuvusi daudz pieejamāka, proaktīvāka skaidrojumos medijos.

"Diemžēl ar to vairs nepietiek, jo pašreizējā situācija Latvijā un Eiropā saistībā ar nervozitāti finanšu tirgos, prasa augsti profesionālu krīzes komunikāciju, iesaistot un koordinējot visu atbildīgo iestāžu un NVO darbību, lai saglabātu valsts finanšu sektora stabilitāti. Tas prasa iepriekš izveidotas komandas saskaņotu rīcību atbilstoši pēdējiem veiksmīgākajiem Eiropas gadījumiem finanšu sektora krīzes komunikācijā - tas nozīmē, ka FKTK jāizveido perfekta sadarbība ar atbildīgajām iestādēm un ekspertiem, kurus operatīvi iesaistīt šādās situācijās," domā eksperte.

Tāpat viņa norāda, ka papildus liela loma būs nākošajam FKTK vadītājam, no kura sabiedrība sagaida kvalitatīvi jaunu pieeju krīzes komunikācijas organizēšanā, iestādes reputācijas atgūšanā un banku uzticamības nostiprināšanā. FKTK jaunā vadītāja izvēlei - kritērijiem amata kandidātiem, atbildībai, uzdevumiem, prasībām attiecībā uz reputāciju un tā samērošanu ar atalgojumu - liela loma būs Finanšu ministram un Latvijas Bankas vadītājam, kuri atbilstoši likumam Saeimai izvirza FKTK vadītāja amata pretendentu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas