Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 28. novembris
Rita, Olita, Vita

Deklarētā dzīvesvieta nevarēs būt vienīgais kritērijs dažādai maksai par braucienu pašvaldības sabiedriskajā transportā

Deklarētā dzīvesvieta nevarēs būt vienīgais kritērijs, lai noteiktu braukšanas maksas atvieglojumus sabiedriskajā transportā, paredz Saeimas ceturtdien galīgajā lasījumā pieņemtie grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā.

Šīs likuma izmaiņas ir reakcija uz Rīgas domes iepriekš pieņemto lēmumu, ka Rīgā deklarētie iedzīvotāji no nākamā gada ar personalizētu e-talonu par braucienu maksās 0,60 eiro vai 42 santīmus, bet pārējie - 1,20 eiro vai 84 santīmus. Pēc tam Saeima otrajā lasījumā likumā iestrādāja priekšlikumu, ka deklarētā dzīvesvieta nevar būt vienīgais kritērijs, pēc kura vadoties noteikt atšķirīgas cenas par braucienu sabiedriskajā transportā. Tam sekoja Rīgas domes (RD) šīsnedēļas lēmums papildināt saistošos noteikumus un apiet Saeimas iecerētos ierobežojumus par biļešu cenu diferencēšanu, papildinot noteikumus ar frāzi, ka 50% braukšanas maksas atlaide piešķirama Rīgas pašvaldības administratīvajā teritorijā dzīvesvietu deklarējušajiem iedzīvotājiem "līdz 75 gadu vecumam".

Saskaņas centra (SC) frakcijas deputāti Vienotības deputātu iniciatīvu neļaut deklarēto dzīvesvietu noteikt kā vienīgo kritēriju braukšanas maksas atvieglojumiem sauc par politiskas greizsirdības izpausmi uz uzskata, ka aizliegums Rīgas domei piešķirt braukšanas maksas atvieglojumus rīdziniekiem pārkāptu pašvaldību autonomijas principu.

Savukārt Vienotības frakcijas Saeimas deputāti uzskata, ka RD lēmums par iedzīvotāju vecumu nevar būt papildu kritērijs, pēc kura vadoties noteikt atšķirīgu maksu par braucienu sabiedriskajā transportā. To uzsvēra Vienotības frakcijas deputāte Lolita Čigāne.

Ceturtdien pieņemtās izmaiņas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā paredz izveidot Sabiedriskā transporta padomi, kas veidos vienotu reģionālās nozīmes maršrutu tīklu. Padome šajā maršrutu tīklā arī organizēs un pārzinās sabiedriskā transporta pakalpojumus.

Jau vēstīts, ka Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija nav akceptējusi uz galīgo lasījumu iesniegtās ieceres Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, kas paredzētu ļaut Ministru kabinetam deleģēt, kurām sabiedrības grupām pašvaldības drīkst piešķirt atlaides sabiedriskajā transportā.

Saeimas tautsaimniecības komisijas vadītājs Jānis Ozoliņš (Reformu partija) sarunā ar portālu Diena.lv atzina, ka sabiedrībā plašu rezonansi izsaukušās dažādās biļešu cenas rīdziniekiem un nerīdziniekiem nevar būt par iemeslu zibenīgām un neapdomīgām izmaiņām likumā, taču nākamgad likumā plānots stingrāk noteikt kārtību, kā pašvaldību uzņēmumu aprēķinus varētu padarīt skaidrākus un pamatotākus. Tas varētu likt skaidrot un, iespējams, mazināt Rīgas satiksmes aprēķinus par to, cik prasīt par biļeti sabiedriskajā transportā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Briest eksāmenu reforma

Centralizēto eksāmenu kārtību vēlas pārskatīt, šoreiz – samazinot to skaitu.

Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas