Automobiļu tirgus kāpumu galvenokārt sasniedzis uz lietotu automobiļu importa rēķina. Tikmēr jaunu automobiļu tirdzniecība Latvijā, salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, šā gada otrajā ceturksnī piedzīvojusi vislielāko kritumu - pārdots 3 300 jaunu automašīnu, kas ir par 300 vienībām jeb 8,2% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Saskaņā ar Autoplius.lv rīcībā esošajiem datiem vidējā cena, par kādu Latvijā tiek iegādāta jauna automašīna, ir 15 540 latu jeb 22 200 eiro.
"Latvieši iegādājas daudz mazāk jaunu automašīnu nekā kaimiņvalstīs. Lietuvā šī gada otrajā ceturksnī tika nopirkts par 400 automašīnām vairāk nekā Latvijā, bet Igaunijā – par 3 100. Tiesa, Latvija apsteidz Lietuvu, ja salīdzinām jaunu un lietotu nesen importētu automobiļu pārdošanas proporciju. Lietuvā uz katriem 10,7 lietotiem spēkratiem ir viens jauns automobilis, kamēr Latvijā viens jauns automobilis ir uz 3,7 lietotiem. Tiesa, Igaunijā pārdoto lietoto un jauno automašīnu proporcija ir vēl mazāka – 1,4," sacīja Autoplius.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.
A.Mālnieks arī papildināja, ka Latvijā jaunu automašīnu pārdošanas apjomi palielinājušies – piemēram, Toyota par 6,6% un Volkswagen par 11,7%, kamēr Peugeot un Škoda markas automobiļi piedzīvojuši lielu pārdošanas kritumu - par 21% un 46,7%. Tiesa, Peugeot 3008 joprojām ir Latvijā populārākais modelis.
Lielākā daļa Latvijā importēto lietoto automašīnu ir 6 līdz 10 gadu vecas. Salīdzinot šī gada otro ceturksni ar 2012.gada attiecīgo periodu, pārdošanas apjoms šajā lietoto automašīnu grupā palielinājies par 47,4% jeb 1 650 vienībām.
"Lietuvā piecus gadus vecas automašīnas veido tikai 9,7% importēto lietoto automašīnu kopskaita, bet Latvijā šis īpatsvars ir daudz lielāks – 17%. Tikmēr Igaunijā piecus gadus vecas automašīnas aizņem gandrīz trešdaļu importēto lietoto automašīnu tirgus," atzīmē A.Mālnieks.
Automobiļu tirgus ekspertu novērojumi liecina, ka ar dīzeļdegvielu darbināmu automašīnu imports Latvijā arvien pieaug. Patlaban jau 80% jeb četras no piecām automašīnām, kuras tiek importētas Latvijā, tiek darbinātas ar dīzeļdegvielu.
"Latvijā ar dīzeļdegvielu darbināmo automašīnu imports šī gada otrajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, palielinājies par 8%. Tas liecina, ka cilvēkus nebaida augstāka automašīnas cena, ja vien ir iespējams ikdienas ekspluatācijā ietaupīt. Lietuvā minētā veida automašīnu importa apjoms ir diezgan līdzīgs. Tiesa, tur pēdējo divu gadu laikā tas ir sarucis," uzsver A.Mālnieks.