"Pēc publiski pieejamās informācijas VID Iepirkumu komisija 2019. gada 20. februārī pieņēma lēmumu, saskaņā ar kuru VID Iepirkuma komisija nolēma slēgt līgumu ar SIA Alpha Baltic Media par iepirkuma Informatīvā kampaņa par nodokļu reformu 2019. gadā realizēšanu, vēstulē raksta LRA valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa, piebilstot, ka lēmums pamatots ar to, ka uzņēmums ieguvis "visaugstāko novērtējumu" un ka tā "kvalifikācija un piedāvājums atbilst visām Iepirkuma nolikumā noteiktajām prasībām".
VID ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme izvērtēs VID iepirkuma rezultātus informēšanas kampaņai par nodokļu reformu 2019. gadā, informēja LNT ziņas.
Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) izplatījusi publisku vēstuli, kurā pausts sašutums, ka konkursā uzvarējis uzņēmums, kura īpašnieks, valdes loceklis un patiesā labuma guvējs Lauris Špillers ir saistīts ar virkni uzņēmumu (SIA "Serviod", SIA "Baltic Media" un SIA "Medialead group"), kuri vēl februāra sākumā bija parādā valstij vairāk nekā 607 tūkstošus eiro. LRA LNT Ziņām norādīja, ka saskaņā ar izskanējušo informāciju, uzņēmumam “Alpha Baltic Media” pašam nodokļu parādu neesot un iepirkuma nosacījumiem tas formāli atbilstot, taču apšaubīja, vai VID iepirkumā izvirzīti pienācīgi kritēriji. "Jāpārskata kritēriji, pēc kuriem izvēlas iepirkumos uzvarētājus, jo nevar būt tā, ka tirgum tiek dots signāls - tas nekas, ka parādi, nodibinot jaunu uzņēmumu, tu vari visu sākt no sākuma un piedalīties sacensībā par publiskiem līdzekļiem,” norādīja LRA valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa.
Lauris Špillers rakstiskā atbildē LNT ziņām pārmetumus kategoriski noraidīja. "Pilnībā nepiekrītu izskanējušiem nepatiesajiem apgalvojumiem. Iepirkumā piedalījāmies, ievērojot Iepirkumu likumu. Mūsu piedāvātais risinājums, domāju, ir lētāks, jo atradām efektīvāku veidu, kā sasniegt auditoriju. Kompānijai “Baltic Media” neesmu īpašnieks jau vairāk nekā gadu. Kompānija bija lielais nodokļu maksātājs un veica nodokļa maksājumus lielos apmēros (deviņu gadu laikā 5 miljoni eiro). Patlaban ir aktīvs nodokļa uzrēķins, ko kompānija apstrīd un tādēļ uzradās nodokļa parāds. Šajā sakara uzskatu, ka apsūdzības nodokļu nemākšanā ir pilnībā nekorektas un konkurentu organizētas ar domu traucēt kompānijas darbu," tā LNT ziņām rakstiskā atbildē norādīja "Alpha Baltic Media” vadītājs.
VID ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme izvērtēs gan pašu iepirkumu, gan arī tā lietderību - tā LNT ziņām norādīja VID ģenerāldirektores pārstāvis Andrejs Vaivars, "arī iespējamos risinājumus, kā rīkoties turpmāk." Viņš prognozēja, ka secinājums būs jau tuvāko dienu laikā.
Tomēr, kā norāda asociācija, uzņēmumam un tā vadītāja citiem biznesiem ir būtiskas parādsaistības gan pret valsti, gan pret citiem uzņēmumiem, tostarp medijiem.
"Uzņēmumu, kura esošais īpašnieks, valdes loceklis un patiesā labuma guvējs Lauris Špillers ir saistīts ar uzņēmumu virkni (kā patiesā labuma guvējs, valdes loceklis, vai izmantojot citas fiziskas personas) - SIA SERVIOD (viens no iepriekšējiem nosaukumiem- Creative Media Services), SIA Baltic Media (viens no iepriekšējiem nosaukumiem - Alpha Baltic), SIA Medialead group (šobrīd jau likvidēts), kuri atbilstoši publiski pieejamajai informācijai uz 2019. gada 7. februāri bija parādā valstij 607 505,61 eiro un pēc mūsu rīcībā esošās informācijas joprojām ir parādā virknei Latvijas mediju un mediju pētniecības uzņēmumu," raksta Liepiņa vēstulē, kas adresēta VID un FM.
2017. gada 7. novembrī ar LRA valdes sēdes lēmumu toreizējie biedri SIA Alpha Baltic un SIA Creative Media Services tika izslēgti no biedrības. Tas darīts, "jo ilgstoši un sistemātiski bija veikuši komercpraksi pretēji nozares profesionālajiem standartiem, gan graujot nozares reputāciju, gan izrādot necieņu pret LRA, tās biedriem un mērķiem".
Asociācija uzskata, ka VID, izvēloties uzņēmumu ar apšaubāmu reputāciju kā pakalpojumu sniedzēju, sūta "negatīvu signālu uzņēmēju sabiedrībai".
Liepiņa, ka skaidro, ka parādā esošais uzņēmums, uzvarot konkursā, saņem iespēju iegūt citu godīgo uzņēmēju maksāto naudu, kā arī dod priekšroku citos iepirkumos, kur uzvara VID konkursā tiek uzskatīt par priekšrocību.
"Izvērtējot šo gadījumu, aicinām VID, pirmkārt, pārskatīt pieņemto lēmumu. Otrkārt, aicinām VID un Finanšu ministriju vērst uzmanību uz nepieciešamību publisko iepirkumu nolikumu dokumentos iestrādāt papildus pretendentu kvalifikācijas kritērijus, ar kuru palīdzību objektīvi novērtēt pretendentus, un nostiprināt to normatīvajos aktos. Aicinām iepirkumu dokumentos iestrādāt papildus prasības pretendentiem, kas pierāda zemākās cenas pamatotību, īpaši gadījumos, kad iepirkuma realizēšanā tiek iesaistītas trešās puses, un, iespējams, atrast citus atbilstošus risinājumus, kas nodrošina publisko līdzekļu caurskatāmu un efektīvu izlietojumu," raksta Liepiņa.
Ar visu Latvijas Reklāmas asociācijas rakstīto tekstu var iepazīties šeit.
Papildināta visa ziņa
Medialead Group
juris
???