Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Sestdiena, 30. novembris
Andrejs, Andrievs, Andris

Asfalta segas kavēšanās - izšķiršanās starp meža aizsardzību un iedzīvotāju ērtībām

Slēdzot dzelzceļa līniju Rīga-Ērgļi, viens no solījumiem bija noasfaltēt autoceļu P4, taču deviņu kilometru posms starp Vāverkrogu un Juglu joprojām ir zemes ceļš, turklāt ap to virmo karstas diskusijas. Lieta tā, ka šis posms šķērso Eiropas nozīmes aizsargājamo teritoriju jeb Natura 2000 liegumu - Lielos Kangarus. Pret ceļa posma asfaltēšanu, vismaz tādā veidā, kā bijis plānots līdz šim, iebilst Vides aizsardzības klubs, negatīvs ir arī pirmais ietekmes uz vidi atzinums, otrdien vēsta laikraksts Diena.

Avīzes rīcībā ir visnotaļ emocionāla sarakste vairāk nekā gada garumā, kurā nosacīti vienā pusē ir Satiksmes ministrija (SM) un biedrība Latvijas ceļu būvētājs (LCB), otrā - Vides pārraudzības valsts birojs un Vides aizsardzības klubs (VAK). "LCB vienmēr ir bijusi par stingru dabas aizsardzības nosacījumu ievērošanu ceļu darbos, taču vienmēr uzsvērusi, ka starp attīstību un saglabāšanu pastāv objektīvas pretrunas, kas ir jārisina, atrodot saprātīgus kompromisus starp dabas vērtību saglabāšanu un cilvēku dzīves kvalitātes nodrošināšanu," vēstulē ES struktūrfondu un Kohēzijas fonda uzraudzības komitejai raksta LCB valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.

VAK valdes locekļa Edmunda Kances vēstulēs vairākkārt norādīts, ka VAK neatbalsta posma Vāverkrogs-Jugla asfaltēšanu un paplašināšanu Lielo Kangaru teritorijā, piedāvājot alternatīvas: piemēram, asfaltēt ceļu Jugla-Ogre, kas savienojas ar ceļu Tīnūži-Koknese, vai arī asfaltēt ceļa Suntaži-Augšciems-Ropaži neasfaltētos posmus, kurā nav kalnu vai strauju līkumu, bet tādā gadījumā tas ir par deviņiem kilometriem garāks. SM gan šādus priekšlikumus ir noraidījusi, argumentējot, ka alternatīvie ceļi ir ievērojami garāki un autobraucējiem ilgtermiņā nozīmētu 10-21 miljonu eiro zaudējumus. Telefona sarunā ar Dienu VAK pārstāvis Kance pieļāva, ka strīdīgā posma asfaltēšana varētu pat notikt, bet pašreizējā platumā un neveicot ceļa līkumaino posmu iztaisnošanu.

Strīdīgais posms atrodas diezgan tālu no ceļa galamērķa - Ērgļiem, taču arī šī novada iedzīvotāji labprāt izmantotu taisnāko ceļu nokļūšanai Rīgā, atzīst Ērgļu novada domes priekšsēdētājs Guntars Velcis. Pēc viņa teiktā, ir iespējams izmantot arī citus ceļus, tomēr šis ir ērtākais. Viņš stāsta, ka rūpju pietiek paša novada teritorijā - jau ilgāku laiku pašvaldība nesekmīgi cenšas panākt, lai valsts noasfaltē tai piederošu ceļa posmu, kas iet cauri Ērgļu centram un ir ļoti sliktā stāvoklī.

Visu rakstu lasiet otrdienas, 2.jūnija, avīzē Diena!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas