Kā informēja AIP sekretariātā, projekta mērķis bija izvērtēt studiju programmas pēc to kvalitātes, resursu pietiekamības, ilgtspējas, nosakot kvalitatīvākās programmas ar atbilstošu kapacitāti, kvantitatīviem un kvalitatīviem darbības rezultātiem turpmākai īstenošanai, sniedzot ieteikumus par programmu uzlabošanu un sagatavojot priekšlikumus studiju virzienos sagrupētu studiju programmu pilnveidei, uzlabošanai, attīstībai, konsolidācijai, slēgšanai, starptautiskās konkurētspējas veicināšanai, resursu efektīvai izmantošanai un finansēšanai no valsts budžeta līdzekļiem, augstskolu, koledžu un to studiju programmu vērtēšanai un akreditācijai.
Šādu mērķi noteikusi nepieciešamība pēc neatkarības gados veidotās augstākās izglītības sistēmas visaptverošas starptautiskas izvērtēšanas un pārejas uz studiju virzienu akreditāciju nodrošināšanas. Pirmoreiz vērtēšana notikusi nevis vienas augstākās izglītības institūcijas vai vienas studiju programmas ietvaros, bet studiju programmas, sagrupētas 28 studiju virzienos, tika vērtētas katrā virzienā kopumā.
Padome norāda, ka katrā virzienā tika vērtēts arī programmu starptautiskās konkurētspējas un eksportspējas potenciāls. Projektā iesaistījās 57 Latvijas augstākās izglītības institūcijas, kuru pārstāvji un citi interesenti tika iepazīstināti ar vērtēšanas rezultātiem 28 AIP organizētos semināros.
Starptautiskajā studiju programmu izvērtēšanā tikuši iesaistīti 107 ārvalstu eksperti no 14 Eiropas valstīm - Igaunija, Lietuva, Zviedrija, Dānija, Vācija, Beļģija, Somija, Norvēģija, Polija, Lielbritānija, Čehija, Slovākija, Īrija, Islande -, kā arī Latvijas eksperti, Latvijas Darba devēju konfederācijas un Latvijas Studentu apvienības pārstāvji. Viņi veikuši augstākās izglītības studiju programmu kvalitātes, pieejamo resursu, sadarbības un pārklāšanās, ilgtspējas izvērtēšanu, analīzi un izstrādāja priekšlikumus augstākās izglītības studiju programmu tālākai attīstībai gan kopumā par visām studiju programmām valstī, gan pa atsevišķiem studiju virzieniem, kā arī sniedza ieteikumus augstākās izglītības politikas veidošanai valstiskā līmenī.
Ņemot vērā ārvalstu ekspertu ziņojumos ietverto informāciju, kā arī Projekta Uzraudzības komitejas izvirzītos uzdevumus, tika vākta un analizēta papildinformācija un izstrādāti priekšlikumi: doktora studiju programmu, grupētu studiju virzienos, pilnveidei, uzlabošanai un attīstībai, konsolidācijai, slēgšanai; jauno zinātnieku integrācijai augstskolās; studējošo noslodzei; studiju programmu konkurētspējai; studiju programmu, sagrupētu studiju virzienos, pilnveidei, uzlabošanai un attīstībai, konsolidācijai, slēgšanai koledžās; kā arī izveidots ziņojums par pašvaldībās veikto aptauju AII darbības novērtēšanai, stāsta AIP.
Kopumā projektā esot piedalījušies aptuveni 400 dalībnieki - eksperti, augstākās izglītības institūciju pārstāvji, projekta administratīvie darbinieki.
Padome norāda, ka projekts sniedzis bāzi pārdomātu reformu īstenošanai augstākajā izglītībā. Projekta rezultāti ir integrēti AIP sagatavotās jaunās Latvijas Augstākās izglītības un augstskolu attīstības nacionālās koncepcijas 2013.-2020. gadam projektā, akcentējot tādas nozīmīgas augstākās izglītības pozīcijas kā augstākās izglītības finansēšana, augstākās izglītības institūciju iekšējā un ārējā pārvalde, augstākās izglītības strukturālā sistēma un tipoloģija, augstākās izglītības modernizācija.
Jau vēstīts, ka Augstākās izglītības padomes (AIP) īstenotā Eiropas Sociālā fonda projekta Augstākās izglītības studiju programmu izvērtēšana un priekšlikumi kvalitātes paaugstināšanai rezultāti tiks daļēji izmantoti akreditācijas procesā. Projekta rezultāti tika apšaubīti ministrijas pasūtītajā Deloitte auditoru sniegtajā ziņojumā.
Valdība martā atbalstīja, ka projektā iegūtos rezultātus studiju virzienu akreditācijas vajadzībām Studiju akreditācijas komisija izmanto, tos atbilstoši izvērtējot un nepieciešamības gadījumā pieprasot papildu informāciju no augstskolām vai koledžām, ja tas nepieciešams atbilstoši Eiropas asociācijas kvalitātes nodrošināšanai augstākajā izglītībā izstrādātajām vadlīnijām Standarti un vadlīnijas kvalitātes nodrošināšanai Eiropas augstākās izglītības telpā.