Dienas rīcībā esošie dati par iesniegtajiem un jau samaksātajiem rēķiniem un to pamatojumiem liek pacelties uzacīm un apstiprina jau rakstīto, ka projekts kalpojis par "naudas pumpi" atsevišķiem uzņēmējiem. Apjukums un smiekli atskan klausulē arī no folkloras grupas Iļģi balss Ilgas Reiznieces, kura piedalījusies speciāli Expo tapušā muzikālā darba radīšanā, kad Diena viņai nosauc summu, kas redzama iepretim pozīcijai "jaundarba radīšana", - 60 000 eiro. No Reiznieces un vairāku citu mākslinieku teiktā izriet, ka viņiem atlīdzība par darbu Expo projektā pat nav piedāvāta. Tas rada jautājumus, kur reāli iztērētas milzīgās summas.Tieši ar jau iztērētās naudas lielumu un ievērojamu Latvijas mākslinieku ieguldīto darbu, kas ietu zudumā, atceļot Latvijas dalību _World Expo _izstādē Milānā, publiskajā retorikā tiek pamatots šāda lēmuma kļūdainums. Patiesībā sāk šķist, ka māksliniekiem no šī projekta tikuši kauliņi, bet fileja - citiem. Valdībai par gala lēmumu būs jāizšķiras otrdien."Ārprāts! Kā tas tā var būt - tā taču ir prātam neaptverama nauda! Tas man ir zināms pārsteigums. Es piedalījos par pliku paldies - Sigvards [diriģents Sigvards Kļava, kurš vadīja jaundarba radīšanas procesu] man ir ļoti labs draugs, viņš palūdza, es aizgāju un nodziedāju," saka Reizniece, kura piedalījusies skaņdarba iedziedāšanā. 60 000 eiro muzikālā jaundarba radīšanai ir spilgta epizode no Expo uzpūstās tāmes, bet ne vienīgā, kas rada jautājumus. Liela daļa darba uzdevumu, par kuru izpildi Ekonomikas ministrijai (EM) iesniegti rēķini, aprakstīti tā, ka nezinātājam var likties ļoti svarīgi un pamatoti, bet cilvēkam, kas pārzina nozares terminus un izprot, kādām reālām darbībām aiz tiem būtu jāstāv, izraisa smīnu un aizdomas par uzpūstām izmaksām. Uzpūstība un elementāru komunikācijas darbību aizslēpšana aiz šādiem "nozīmīgiem" formulējumiem īpaši krīt acīs, raugoties uz pozīcijām, kurās saskaldītas sociālo tīklu izmantošanas izmaksas - kopumā 69 487 eiro. Sociālā tīkla Instagram izmantošana projektā vien izmaksāšot 34 487 eiro. Instagram ir sociālais tīkls, kurā lietotāji var ievietot fotogrāfijas ar aprakstiem. Piemēram, Saeimas kontam Instagram tīklā seko 565 lietotāji, konts tiek ikdienā papildināts, izmantojot parlamenta preses dienesta cilvēkresursus. Salīdzinājumam - komandītsabiedrības Expo 2015 izveidotajā Instagram kontā kopš 2014.gada aprīļa ar lielu neregularitāti ievietotas 17 fotogrāfijas, un kontam ir vien 177 sekotāji.
Par izmaksām un EM komentāriem piektdien preses konferencē runāja Expo 2015 veidotāji, norādot, ka ministrija ir sniegusi sagrozītu un nepatiesu informāciju.
Vairāk lasiet Agneses Margēvičas rakstā Mākslinieki Expo 2015 naudu nav redzējuši laikraksta Diena piektdienas, 23.janvāra, numurā!