Cienījamie kolēģi,
Es esmu ļoti pagodināts uzrunāt cienījamos Āzijas un Eiropas valstu un valdību vadītāju sanāksmes dalībniekus. Mani vissirsnīgakie apsveikumi Kazahstānai un Horvātijai kā jaunajiem šīs sanāksmes dalībniekiem!
Sadarbības paplašināšanas pamatelements starp Eiropu un Āziju ir savienojamība. Šajā kontekstā es vēlos uzsvērt tranzīta un transporta jautājumu.
Esošās jūras līnijas jau savieno mūsu kontinentus. Tagad mums būtu nepieciešams koncentrēties uz multimodālu transporta tīklu veicināšanu, vislielāko uzmanību pievēršot tieši esošo dzelzceļa un ceļu infrastruktūras modernizācijai, kā arī jaunu savienojumu izveidei. Lai panāktu šīs diskusijas progresu visaugstākajā līmenī, nākamā gada aprīlī Latvijā tiek rīkota ceturtā ikgadējā Eirāzijas transporta koridoru konference.
Cienījamie kolēģi,
Esošās infrastruktūras stiprināšana un pakalpojumu kvalitātes uzlabošana ir ļoti nozīmīgas visā tā sauktajā Eirāzijas transporta „apvedceļā”. Jau ir iespējams minēt labus komerciāli dzīvotspējīgu transporta koridorus, piemēram, konteineru vilciens Baltika-Transit, kas savieno Rīgu un Centrālāzijas galvaspilsētas. Šis dzelzceļa savienojums veiksmīgi darbojas nu jau divpadsmit gadus un to ir iespējams paplašināt, lai savienotu Ziemeļeiropu ar Rietumķīnu un pat ostām Klusā okeāna krastā.
Vienlaikus cenšoties nodrošināt vislabākos loģistikas pakalpojumus kravu nosūtītājiem, mēs ar cerībām gaidām mūsu dzelzceļu un ostu infrastruktūras pilnīgu integrāciju Ķīnas-Eiropas dzelzceļu tīklā. Tāpat Centrālāzija ir kļuvusi par šā redzējuma būtisku sastāvdaļu, uzņemoties galveno lomu jaunu savienojumu izveidē uz Pakistānu, Afganistānu, Indiju un Dienvidaustrumāzijas valstīm.
Es vēlos piebilst, ka Latvija piedāvā arī lieliskas iespējas gaisa transportam. Starptautiskā lidosta Rīga ir visstraujāk augošā lidosta mūsu reģionā, kas ir ne tikai konkurētspējīgs pasažieru satiksmes centrs, bet arī ātrgaitas kravu izplatīšanas centrs ar labām savienojamības iespējām ar jūras un sauszemes transporta veidiem.
Paldies par uzmanību!