Tātad aritmētika rāda, ka Satiksmes ministrija bez priekšnieka dzīvosies aptuveni trīs mēnešus. Formāli par P. I. ieceltais iekšlietu ministrs Kozlovskis aizņemts ar rimtām pārdomām par nākotnes karjeras iespējām, un tā nu satiksmes pārraugi dzīvojas kā tādi bārenīši, kam Ziemassvētku laikā žēlīgāki ļaudis labprāt dāvinātu pa piparkūkai vai mandarīnam.
Ziemassvētku pantiņa vietā noskaitīsim darbus, kas vistuvākajā laikā būtu jāizdara Satiksmes ministrijā.
Pirmais nešaubīgi ir jau pieminētie piparkūka un mandarīns.
Kā otro liksim Latvijas dzelzceļa priekšnieka konkursu ar tam piekrītošām intrigām, apsolījumiem un tiesvedībām.Dzelzceļš būtu nenopietns, ja piedāvātu mums tikai priekšnieka konkursu. Vēl tur ir nekonkurētspējīgā dzelzceļu infrastruktūras tarifu maksa, kas ir viena no augstākajām Eiropā - 9,97 eiro par vienu kilometru - , iepretim, piemēram, igauņu 4,63 eiro. Arī tas nav viss. Kur tad lielais dzelzceļa elektrifikācijas projekts ar pāri 400 miljoniem investīciju naudas, kurš vēl arvien atrodas "izstrādes stadijā", vienkāršā valodā - nekādā stadijā. Uz šo jau iepriekš bikli norādīja arī Prezidenta kungs. Vēl - kā tur virzās ar pasažieru vilcienu atjaunošanas projektiem? Mēs būtu slikti saimnieki, ja šoreiz rezultāti būtu vājāki nekā iepriekšējos pasažieru vilcienu iegādes cēlienos.
Steidzamo darbu saraksts būtu nepilnīgs, ja tur skaisti un harmoniski neiekļautos airBaltic. Kā jau iepriekš minēts, nu jāsēžas pie telefona un jāapzvana ĪSTIE investori, jāslēdz līgumi un jāgarantē garantijas, jātaisa audits un visādas citas šeftes.
Vaimandieniņ, un kā var aizmirst, kā var aizmirst Lattelecom, Latvijas Mobilā telefona un Telia Sonera rotaļas - kas kam ko pārdos. Satiksmes ministrijas piedāvātajam redzējumam vajadzēja būt… septembrī.
Piebilstams, ka satiksmes nozare kopumā dod vienu no lielākajiem pienesumiem iekšzemes kopproduktā, darba nodrošinājumā un naudas apritē.
No otras puses - nekādi neliekas, ka bez vadības palikusī ministrija būtu kas īpašs politiķu dienaskārtībā. Virmo pavisam cita līmeņa prioritātes - kurš ar kuru kur un ko darīs, kādi uzvārdi, kādas kombinācijas un kas katram par to būs. Masu mēdīkļu lēkāšana un bļaustīšanās šajā jautājumā uzskatāma vien par diletantu histēriju.
PAREIZAIS VIEDOKLIS ir pavisam vienkāršs - ja nozares dreifēšana bez ministra nekādu trauksmes sajūtu nerada, varbūt varam vispār bez tādas ministrijas iztikt? Visus aktīvus, kuri attiektos uz Latvijas ārpusi, nodot Ārlietu ministrijai, bet tos, kas iekšpusē, loģiski - Iekšlietu ministrijai. Starp citu, vai kādam ir zināms, ka Kozlovska kungs būtu kā jaucies tagad pārraugāmās satiksmes nozares darbā? Lūk, vēl viens arguments!
Savukārt ministrijas ēkā iekārtojam ātrās apkalpošanas viesnīcu Venera ar mazbudžeta numuriņiem.
*ļoti neatkarīgs konsultants