lv aptaujātās ekspertes uzskata, ka tas skaidrojams ar SC līderu trūkumu un vēlmi izmantot savā labā labos pašvaldību vēlēšanu rezultātus.**Kažoka: SC aktīvi izmanto administratīvos resursus pašu reklamēšanai**"Protams, var saprast, kādēļ Nils Ušakovs ir iesaistīts reklāmās, jo iepriekš viņam šajā jomā veicās. Tomēr, skatoties uz Saskaņas centra reklāmām domāju, cik gan īsi ir partiju rezervistu soliņi, ja cilvēks, kurš pats nav iesaistīts vēlēšanu cīņā, reklamē savu partiju," uzskata korupcijas pētniece Inese Voika.Tam piekrīt arī Providus pētniece politoloģe Iveta Kažoka. "Aprēķins ir ļoti skaidrs – Nils Ušakovs ir populārāks par Saskaņas centra oficiāli izvirzīto premjera amata kandidātu Jāni Urbanoviču. Ņemot vērā, ka šajā politiskajā spēkā daudz citu atpazīstamu politiķu nav, viņiem jāizmanto tas, kas ir. Tas ir līdzīgi, kā, ja Zaļo un zemnieku savienība savās reklāmās sāktu izmantot Aivaru Lembergu, kurš ir daudz populārāks par jebkuru šīs partijas pārstāvi, ir tai piesaistīts, bet nekandidē Saeimas vēlēšanās. Nekas aizliegts tas nav, bet atklāts paliek jautājums, vai tas cilvēks, kas uz vēlēšanām aizies nobalsot par Ušakovu, un neatradīs viņu sarakstā, nebūs vīlies?"Runājot par to, vai vienlaicīga mēra un reklāmas sejas pienākumu pildīšana nerada draudus, ka N.Ušakovs varētu SC popularizēšanai izmantot administratīvos resursus, I.Kažoka norāda: "Ar SC pārstāvjiem jau tagad ir tāda problēma, ka viņi ļoti aktīvi izmanto administratīvos resursus pašu reklamēšanai, ļoti bieži parādoties medijos nevis kā kandidāti, bet gan kā amatpersonas. Īpaši bieži tas notiek krievvalodīgajos medijos, piemēram, PBK kanālā, un šos gadījumus mēs uzskaitam un fiksējam slēptās reklāmas sarakstā. Agrāk šāda rīcība bija raksturīga tikai valdības ministriem un Saeimas deputātiem, bet šajās vēlēšanās šī prakse ienākusi arī lielākajās pašvaldībās."Savukārt Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) pārstāvis Andris Vitenburgs Dienai norādīja, ka "ar priekšvēlēšanu aģitāciju saistītie normatīvie akti neregulē izvietojamo priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu saturu". Vismaz līdz šim KNAB ir uzraudzījis administratīvo resursu lietošanu reklāmas nolūkos.**Ušakovs: Tikt izliktam uz plakātiem man neaizņem laiku**Pats N.Ušakovs Dienai norādīja, ka ir reklāmas seja, jo ir apvienības SC vadītājs. Rīgas galva noliedz, ka tikai viņš un J.Urbanovičs ir reklāmas sejas, tāpēc, ka viņiem trūktu spilgtu līderu. Reklāmās reģionos viņiem pievienojas arī sarakstu līderi (Valērijs Agešins, Ivans Klementjevs, Jānis Tutins, Vitālijs Orlovs).N.Ušakovs neuzskata, ka tādejādi vēlētāji būtu maldināti un vēlāk būtu vilšanās, ka viņš nav arī deputātu kandidātu sarakstos. Viņaprāt, lielākā daļa vēlētāju to jau zina. N.Ušakovs dzirdējis, ka cilvēki par viņu teikuši, cik žēl, ka nekandidē.Vaicāts, vai iesaistīšanās SC reklāmas kampaņā N.Ušakovam netraucē pildīt Rīgas mēra pienākumus, viņš norādīja: "Tikt izliktam uz plakātiem man neaizņem laiku".Savukārt SC izvirzītais premjera kandidāts Jānis Urbanovičs Dienai apgalvoja, ka N.Ušakovs reklāmās redzams, jo viņš ir šīs partiju apvienības valdes priekšsēdētājs, taču no sīkākiem komentāriem atteicās. J.Urbanovičs arī neatzina, ka N.Ušakova tēla izmantošana reklāmās būtu vēlētāju maldināšana.
Ušakova iesaistīšanās vēlēšanu kampaņā liecinot par SC "īso rezervistu soliņu"
Tuvojoties vēlēšanām, publiskajā telpā parādās aizvien vairāk politisko reklāmu, kurās parasti galvenā vieta atvēlēta partiju vēlēšanu sarakstu līderiem. Izņēmums ir Saskaņas centrs (SC), kura lielformāta plakātos un reklāmas klipos redzams Rīgas mērs Nils Ušakovs, kurš Saeimas vēlēšanās nekandidē. Diena.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.