Pēc viņas paustā, aizvadītajā nedēļā notikusi tikšanās ar Rīgas satiksmes pārstāvjiem, lai pārrunātu uzņēmuma plānus optimizēt maršrutu tīklu, kas palīdzētu samazinātu dotācijas apmēru par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu.
RMS plāno pārņemt reisus tajos maršrutos un diennakts stundās, kurās Rīgas satiksmes ieņēmumi ir zemāki par pašizmaksu. Tā kā Rīgas satiksme uzņēmumam maksā par katru pārvadāto pasažieri, līdz ar apsaimniekojamo maršrutu skaita pieaugumu, pieaugs arī Rīgas satiksmes maksa RMS par pasažieru pārvadājumiem.
Pēc Lazdiņas teiktā, RMS saprot, ka sākotnēji no šīm izmaiņām cietīs zaudējumus, tomēr cerot uz ienākumu pieaugumu vēlāk. "Tomēr uzņemoties braukt tā dēvētajos "tukšajos maršrutos", kur pasažieru skaits ir niecīgs, mums pieaugs nobraukto kilometru skaits un attiecīgi izmaksas. Jau šobrīd paredzam, ka agrie rīta un vēlie vakara reisi radīs zaudējumus, taču ceram, ka tuvāko divu līdz trīs gadu laikā, pateicoties minibusu sniegtajām priekšrocībām, servisam un spējai īsākā laika periodā nogādāt pasažierus galamērķī, mēs motivēsim privāto automašīnu vadītājus pārsēsties uz sabiedrisko transportu. Līdz ar to mūsu ienākumi pieaugs," klāstīja Lazdiņa.
Lazdiņa apgalvoja, ka sākotnēji varētu tikt pārņemti aptuveni desmit Rīgas satiksmes maršruti, turklāt tas varētu notikt jau martā.
Visos minibusos pasažieri varēs izmantot Rīgas domes piešķirtās atlaides, mēnešbiļetes un citus biļešu veidus līdzīgi kā "Rīgas satiksmes" transportlīdzekļos.
Pēc Lazdiņas rīcībā esošajiem aprēķiniem, šo izmaiņu rezultātā Rīgas satiksme šogad ietaupīšot vismaz piecus, bet nākamgad - vēl desmit miljonus eiro. Aizstājot lielos transportlīdzekļus ar minibusiem, samazināsies degvielas patēriņa apjomi, izmaksas, kas saistītas ar autobusu mazgāšanu un tīrīšanu, darbiniekiem izmaksājamā atalgojuma apmērs un citi tēriņi, viņa paskaidroja.
Vēl viens pozitīvs ieguvums no optimizācijas procesa, raugoties no vides viedokļa, būs tas, ka pilsētā uzlabosies gaisa kvalitāte un samazināsies oglekļa dioksīda izmešu daudzums, jo viens minibuss saražo trīsreiz mazāk izmešu nekā 12 metrus garš autobuss, piebilda Lazdiņa.
RMS dibināta 2012.gadā un kopš tā brīža arī sadarbojas ar Rīgas satiksmi. 2012.gadā starp abām pusēm uz pieciem gadiem tika noslēgts 25 miljonu eiro vērts sadarbības līgums. 2018.gada izskaņā uzņēmumi vienojās par sadarbību vēl uz astoņiem gadiem, noslēdzot 96 miljonu eiro vērtu līgumu.
Patlaban RMS nodrošina pasažieru pārvadājumus 20 maršrutos. Uzņēmums pārvadājot aptuveni vienu miljonu pasažieru mēnesī.
"Firmas.lv" pieejamie dati liecina, ka RMS pieder SIA "B-Bus" un SIA "Sabiedriskais autobuss", bet patiesā labuma guvējs ir Brandavs Aleksandrs, kas ir arī viens no "Rīgas karte" valdes locekļiem. "Rīgas karte" nodrošina e-talona pakalpojumus Rīgā. 2017.gadā RMS apgrozījums bija 11 miljoni eiro, bet peļņa - 17 362 eiro.
Muris un Kuzja