Rīgas satiksme esot izpildījusi visus CFLA norādījumus. Aģentūras starplēmumā esot teikts, ka projekts ir atbalstāms, bet ar precizējumiem, kurus Rīgas satiksme tagad esot izpildījusi.
Zaķis norādīja, ka galvenais CFLA noteikumus bijis tas, ka Rīgas satiksmei jāsaņem atzinums no Valsts Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) par šo projektu. Atzinumu no VKPAI uzņēmums saņēmis janvāra sākumā un tajā norādīts, ka projektam jāatrodas esošās ielas teritorijā. Turklāt VKPAI arī paredzējis noteikumus, kā jārīkojas, ja tiek atrastas kādas vēsturiskas liecības.
Turklāt CFLA bija lūgusi Rīgas satiksmi projektā precizēt vairākas tehniskas lietas, kā arī projekta riskus. Kā piemēru Zaķis minēja īpašumu atsavināšanas riskus, ko Rīgas satiksme sākotnēji bija norādījusi zemus, tomēr tā kā plānots atsavināt vairākus īpašumus, tas tika pārvērtēts un risks norādīts, kā vidējs.
Viņš pauda, ka labvēlīgākais variants paredz, ka CFLA varētu projektu skatīt apmēram mēnesi, un, ja tajā nav vajadzīgi citi precizējumi, tas tālāk tiks sūtīs izskatīšanai uz Eiropas Savienību (ES). Tur izskatīšanas process varētu būt aptuveni trīs mēneši.
Pie vislabākajiem nosacījumiem līguma slēgšana ar CFLA un naudas apgūšana varētu notikt jūnija beigās. Pēc līguma noslēgšanas ar CFLA nākamais posms paredz sākt tehniskā projekta izstrādi, kurai būs vajadzīgs aptuveni gads.
Pie labvēlīgākajiem nosacījumiem Skanstes tramvaju varētu sākt būvēt 2018.gada vidū.
LETA jau ziņoja, ka CFLA decembra beigās pieņēma starplēmumu par Rīgas satiksmes iesniegto Skanstes tramvaja līnijas projektu, norādot nosacījumus un papildu prasības, kas jāizpilda, iesniedzot projektu atkārtoti.
viedoklis
mja