Izvērtējot iesniegto projektu, CFLA secinājusi, ka precizējami dažādi projekta pamatojumā ietvertie rādītāji, kā arī nepieciešama vairāku nozīmīgu risku papildu izvērtēšana, no kā izriet projekta laika grafiks un īstenošanas iespējas.
''Projektā nav iespējams gūt pārliecību, ka ir pilnībā ņemti vērā visi apstākļi, kas saistīti ar projekta ietekmi uz kultūras mantojumu un ir būtiski, nodrošinot kultūras pieminekļu aizsardzību. Rīgas satiksmei jāprecizē, kādas darbības un kādā termiņā paredzēts veikt, lai nodrošinātu kultūras mantojuma saglabāšanu,'' skaidroja CFLA.
Tāpat uzņēmumam jāpārvērtē būvatļaujas saņemšanas un būvprojekta saskaņošanas iespējas, kas varētu neatbilst sākotnēji paredzētajam laika grafikam. Lai sniegtu objektīvu novērtējumu par būvniecības nosacījumiem, Rīgas satiksmei ir jāsaņem Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI) uzziņa par būvniecības nosacījumiem un iespējamiem šķēršļiem būvprojekta saskaņošanai un būvatļaujas saņemšanai.
Vienlaikus Rīgas satiksmei jāsniedz izvērtējums, vai un kā iespējama projektā iecerētās tramvaja līnijas izbūve, ņemot vērā VKPAI veikto izpēti un secinājumu, ka līnijas izbūve veicama tikai Senču ielas gabarītos.
Rīgas satiksmei jāveic arī vairāki citi precizējumi un papildinājumi. Projekta iesniegums, kurā ietverta CFLA starplēmuma nosacījumu izpilde, Rīgas satiksmei jāiesniedz līdz 2017.gada 20.februārim. Pēc tā saņemšanas notiks projekta atkārtota vērtēšana.
Vienlaikus ar Rīgas satiksmes iesniegto projektu izvērtēti arī pārējie projekti, kas iesniegti Eiropas Savienības (ES) fondu programmā par atbalstu tramvaju infrastruktūras attīstībai. CFLA noteikusi, ka arī Daugavpils un Liepājas tramvaja līniju projekti ir jāprecizē un jāizpilda virkne nosacījumu.
Projektu vērtēšanā tiek analizēta to atbilstība konkrētās ES fondu programmas nosacījumiem un noteiktajiem vērtēšanas kritērijiem.
Aģentūra LETA jau rakstīja, ka Rīgā iecerēts būvēt jaunu tramvaja līniju Skanstes ielas virzienā, Lielo kapu tuvumā, kas satracinājis daļu rīdzinieku, kuri pārmet mirušo piemiņas zaimošanu.
Rīgas dome un Rīgas satiksme gan ir solījušas, ka tramvaja līnija būs tikai Senču ielā, neskarot Lielo kapu teritoriju, bet Rīgas domes Satiksmes departaments ir izsūtījis vēstules 46 zemes īpašniekiem par teritoriju, kas atrodas ielu sarkanajās līnijās, atsavināšanu.