RMS ir neizpratnē par Konkurences Padomes lēmumu un piemēroto naudas sodu. Tāpat nav saprotami Konkurences padomes minētie argumenti lēmumā.
RMS uzvarēja Pašvaldības SIA Rīgas satiksme organizētajā konkursā par paaugstināta servisa pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu Rīgas maršrutu tīkla daļā. Noslēdzot līgumu ar Rīgas satiksme, RMS kā pakalpojuma sniedzējs uzņēmās pildīt visas līgumā iekļautās saistības, proti, pārvadāt pasažierus par pasūtītāja - Rīgas domes noteiktajiem tarifiem.
RMS norāda, ka tai kā apakšuzņēmējam bija jāievēro tie paši nosacījumi kā Rīgas satiksmei, kurai savukārt ir līgums ar pasūtītāju. Tāpēc vēl jo vairāk RMS nav izprotama Konkurences padomes rīcība un pieņemtais lēmums - sodīt uzņēmumu par it kā aizliegto vienošanos. Jo RMS kā apakšuzņēmējs pildīja tikai līguma nosacījumus, kurus uzņēmumam nebija iespējams mainīt vai kaut kādā veidā ietekmēt.
"Pašreiz sanāk, ka RMS, pildot līgumā noteiktās saistības un Latvijas pasažieru pārvadājumu nozarē ierastu praksi, - Valsts SIA "Autotransporta direkcija" uzliek par pienākumu pārvadātājiem (ģenerāluzņēmējam) ievērot noteiktos braukšanas tarifus un nosacījumus, kas ir saistoši arī apakšuzņēmējam, kuram ir līgums ar pasūtītāju, tiek sodīts par to, ka ievēro visus līgumā iekļautos nosacījumus," pauž RMS.
RMS nesaprot, kur ir uzņēmuma vaina un pilnīgi noteikti pārsūdzēs Konkurences Padomes lēmumu.
Jau ziņots, ka Konkurences padome pieņēma lēmumu sodīt Rīgas satiksmi un RMS, kas nodrošina pasažieru pārvadājumus ar mikroautobusiem atbilstoši iepirkuma līgumam par paaugstināta servisa sabiedriskā transporta pakalpojuma sniegšanu Rīgas pilsētas maršruta tīkla daļā, par konkurences ierobežošanu, vienojoties par to, ka RMS braukšanas maksa nedrīkst būt zemāka par Rīgas satiksmes tarifu.
"Rīgas satiksme un RMS, īstenojot vienošanos, izslēdza savstarpēju cenu konkurenci, pasargāja sevi no konkurences spiediena un ierobežoja patērētājiem iespējas saņemt konkurētspējīgu pakalpojumu," norādīja Konkurences padomē.
Konkurences padomes priekšsēdētāja Skaidrīte Ābrama skaidroja, ka galvenie konstatētie pārkāpumi ir tas, ka Rīgas satiksme un RMS slēgusi papildvienošanos, kas paredz, ka RMS pienākums ir pielāgoties Rīga satiksmes tarifiem. Turklāt jau sākotnēji bija paredzēts, ka RMS jāpaaugstina pakalpojuma cena, ja to dara Rīgas satiksme. Būtiski, ka vienošanās runā tikai par cenas paaugstināšanu, pat nepieļaujot iespēju, ka tā kādreiz varētu samazināties.
"Nevienā direktīvā nav paredzēts, ka uzņēmumi drīkst vienoties par zemāko cenu. Ir iespēja tikai vienoties par maksimālo cenu, kuru nedrīkst pārkāpt," pauda Ābrama.
Rīgas satiksmei uzdots trīs mēnešu laikā izbeigt vienošanos par minimālās braukšanas maksas noteikšanas, izvairīties no šāda veida vienošanām turpmāk. Turklāt RMS uzdots noteikt cenu neatkarīgi un pamatoti.
Ābrama norādīja, ka Rīgas satiksme var tiesāties par uzlikto naudas sodu, bet ne pārējos noteikumus. Turklāt, ja Rīgas satiksme un RMS trīs mēnešu laikā vienošanos nepārtrauks, tai tiks uzlikta soda nauda par katru dienu līdz 3% apmērā no konkrētās dienas apgrozījuma.
Par konkurences kropļošanu Konkurences padome piemērojusi Rīgas satiksmei naudas sodu 2 163 046,63 eiro apmērā, bet RMS - 87 948,40 eiro apmērā. Vienlaikus uzlikts tiesiskais pienākums pārtraukt aizliegtās vienošanās īstenošanu, kā arī RMS noteikt braukšanas maksu neatkarīgi, balstoties uz objektīviem aprēķiniem par viena pasažiera brauciena pašizmaksu.
Rīgas satiksme apstrīdēs tiesā Konkurences padomes lēmumu. Uzņēmuma valdes loceklis Emīls Jakrins pauda, ka ir pārsteigts gan par šādu lēmumu, gan maksājamās summas apmēru. Uzņēmums to vērtēs un savus argumentus sniegs tiesā. "Paļaujamies, ka mūsu argumentus tiesā uzklausīs vairāk nekā, pieņemot lēmumu, to ir darījusi Konkurences padome," pauda Jakrins.
Rīgas satiksmes Administratīvo resursu pārvaldības direktore Elīna Epalte-Drulle preses konferencē norādīja, ka Konkurences padomes lēmums ir nepamatots, jo nav ņemti vērā speciālie normatīvie dokumenti valstī un Rīgā, kas paredz noteiktu kārtību pakalpojumu sniegšanai un cenai. Viņa uzsvēra, ka Rīgas dome 2012.gadā, piešķirot pārvadājuma tiesības Rīgas satiksmei noteica kā un par kādu cenu Rīgā notiek pārvadājumi visā maršruta tīklā. Arī pilnsabiedrībai Rīgas mikroautobusu satiksmei (RMS) ir jāievēro visi pašvaldības noteikumi, pauda Epalte-Drulle.