Plānots, ka ātruma ierobežojumus no 25 kilometriem stundā līdz 15 kilometriem stundā vispirms ieviesīs galvaspilsētas dārzos, parkos un skvēros.
Pirmā vieta, kur jau panākta vienošanās par ātruma ierobežojumu, ir kultūras un atpūtas parks "Mežaparks," kur parka centrālajā daļā nomāto skrejriteņu ātrums ar moderno tehnoloģiju palīdzību samazināts līdz 15 kilometriem stundā. Par šādu risinājumu rasta vienošanās ar elektroskrejriteņu un elektromopēdu operatoriem.
"Tādu pašu kārtību plānojam ieviest arī citos Rīgas parkos un skvēros. Tās ir vietas, kur mēs vēlamies, lai ģimenes ar maziem bērniem justos absolūti droši. Kopumā mēs atbalstām jaunos mikromobilitātes veidus, vienlaikus, kā tas ir ar jebkuru jauno nozari, ir jāatrod veids, kā tai iekļauties kopējā sistēmā. Tāpēc liels paldies mikromobilitātes pakalpojumu sniedzējiem par atsaucību un vēlmi sadarboties," uzsvēris Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (PP).
Lai satiksmes un tās dalībnieku drošības uzlabošana būtu visaptveroša, patlaban notiek darbs pie jauna regulējuma izstrādāšanas attiecībā uz dažādu mikromobilitātes rīku pakalpojumu izmantošanu Rīgas teritorijā. Tas nepieciešams, lai nodrošinātu līdzsvaru starp komersantu, pakalpojumu lietotāju un visu pārējo rīdzinieku interesēm.
Regulējums ļaus oficiāli noteikt vietas, kurās tiks ierobežots dažādu transportlīdzekļu ātrums vai to atstāšana pēc brauciena, kā arī tiks regulētas pilsētas tiesības veikt šo pakalpojumu kontroli.
Tāpat plānots nodrošināt informācijas apmaiņu starp komersantiem un pašvaldību, kas palīdzēs pamatot un noteikt prioritātes investīcijās mikromobilitātes infrastruktūrā.
Rīgas dome sadarbībā ar Latvijas Mobilitātes asociāciju, balstoties asociācijas sniegtajos datos par populārākajiem maršrutiem un rīku izmantošanu, ir identificējusi vietas, kurās tiek plānots izveidot speciālas stāvvietas mikromobilitātes rīkiem pilsētas centrā un apkaimēs. Šo darbu paredzēts pabeigt līdz nākamā gada pavasarim.
"Mums, kā šīs nozares pārstāvošajiem uzņēmējiem, ir svarīgi, lai pakalpojumi, kas tiek sniegti sabiedrībai, ir maksimāli droši, jo arī sociālā atbildība ir viens no mūsu mērķiem. Tādēļ plānojam, ka asociācijas biedru pārstāvēto operatoru braucamrīkiem ātruma samazinājumi varētu būt arī citviet galvaspilsētā," norāda Latvijas Mobilitātes asociācijas valdes loceklis Kārlis Ķezberis.
Jautājumu par ātruma ierobežošanu Mežaparkā aktualizēja Mežaparka attīstības biedrības.
Tā kā ātruma ierobežojumi pašlaik tiek regulēti tikai operatoru nomās pieejamajiem braucamrīkiem, pašvaldība aicina arī pārējos elektroskrejriteņu, elektromopēdu, kā arī velosipēdu lietotājus, pārvietojoties pilsētā, samazināt braukšanas ātrumu.
Īpaši svarīgi tas esot pašlaik, kad sācies jaunais mācību gads un palielinājusies satiksmes intensitāte. Piesaistot ekspertus un iesaistītās organizācijas, nākamgad pašvaldība plāno izvērst informatīvo kampaņu par drošu un pareizu pārvietošanos pilsētā ar mikromobilitātes rīkiem.
Valsts policijas apkopotā informācija liecina, ka ceļu satiksmes negadījumu skaits ar elektroskrejriteņiem šogad astoņos mēnešos pieaudzis 3,3 reizes. Kopumā astoņos mēnešos ceļu satiksmes negadījumu skaits, kuros cietuši elektroskrejriteņu vadītāji, sasniedzis 146.