Kuģi Marina Majuro, Seven Seas Explorer, Clio un Aida Cara kopā uz galvaspilsētu atveduši ap 3500 pasažieru. Nozīmīgi ir, ka pēc ilga laika pirmais kruīza kuģis Marina Majuro ir piestājis Rīgas Centrālā termināla piestātnē Eksportostā, kas iepriekš tika izmantota beramkravu apstrādei. Saistībā ar beramkravu pārvietošanu uz Krievu salu, piestātnes var tikt izmantotas citiem mērķiem, un kruīza kuģi ir viens no iespējamiem tālākiem šīs ostas daļas attīstības virzieniem.
"Ievērojot, ka mainījies pilsētas zonējums, ir radīta nākotnes vīzija, ka šajā vietā varētu pārkraut RoRo kravas, nodarboties ar pasažieru pārvadājumiem un pieņemt kruīza kuģus,” saka Rīgas Centrālā Termināla valdes loceklis Valdis Andersons.
Kruīza kuģi arī iepriekš ir piestājuši piestātnēs Eksportostā, tomēr līdz ar intensīvu kravu apstrādi kruīza kuģu apkalpošana šeit tika pārtraukta. Šobrīd tiek plānots atjaunot kruīza kuģu uzņemšanu Rīgas Centrālā termināla piestātnēs, un izmaiņas šo ostas sadaļu skars jau visdrīzākajā laikā. "Šis nav bizness, kurā var vienkārši ielēkt uzreiz. Kruīza kuģi plāno savus maršrutus vairākus gadus uz priekšu, tādēļ uz regularitāti var cerēt tikai pēc vairākiem gadiem. Šī ir pirmā bezdelīga, kas turklāt norāda, ka Rīga ir gana iekārojams mērķis, " pauž Andersons, turpinot: "Marina Majuro Rīgā uzturēsies vienu dienu, un šogad atgriezīsies vēl vienu reizi 29. jūnijā."
Palielinoties kruīza pārvadājumiem globālā mērogā, arī Baltijas jūras kruīzi kļūst aizvien populārāki. Rīgas brīvostas attīstības programmā 2019. - 2028. gadam ir noteikts mērķis - izveidot Rīgu par nozīmīgu kruīzu un pasažieru prāmju ostu Baltijas jūras reģionā un panākt, ka mūsu galvaspilsēta tiek iezīmēta visu lielāko kruīza kompāniju maršrutos.
Ja pērn Rīgas ostā tika apkalpoti 75 tūkstoši kruīza pasažieru, tad nākamo desmit gadu laikā iecerēts šo skaitli dubultot līdz 150 tūkstošiem pasažieru un vismaz 150 kuģiem gadā. 2019. gadā Rīgas ostā tiek plānota 85 kruīza kuģu ienākšana.