Viņa skaidroja, ka "Rīgas ostas maksas" nosaka, ka regulāro pārvadājumu līniju kuģi - konteineri, ro-ro un pasažieri - Rīgas ostā saņem ostas maksu atlaides atbilstoši ienācienu skaitam gadā, ja ir noslēgts atbilstošs līgums. Šāds līgums ar "Tallink Latvija" noslēgts jau 2006.gadā.
"Tallink" līnijas prāmji līdz šim kvalificējās piektās kategorijas jeb 60% ostas maksu atlaidēm, kas pienākas līnijām, kuru kuģi veic vismaz 150 ienācienus gadā, kā arī speciālām kanāla maksas un sanitārās maksas likmēm, kas piemērojamas prāmjiem, kas gada laikā veic 350 ienācienus. Tāpat līnijas kuģi saņem papildu 10% atlaidi no kanāla maksas par loču pakalpojuma neizmatošanu.
Ozola uzsvēra, ka Rīgas brīvostas pārvalde rūpīgi seko līdzi situācijai un arī līdz šim ir bijusi ciešā komunikācijā ar "Tallink Latvija" un "Tallink Grupp" vadību, tāpat savas kompetences un juridiskajā regulējumā noteiktajās tiesībās Rīgas brīvostas valde jau martā lēma atbalstīt komersantu, atbrīvojot kuģi "Romantika" no piestātnes maksas par dīkstāves laiku, kurā tas atrodas Rīgas ostā.
Vienlaikus atbilstoši Rīgas brīvostas pārvaldes valdes lēmumu abiem līnijas kuģiem, "Romantika" un "Isabelle" tika saglabātas piektās kategorijas ostas maksu atlaides, kā arī speciālās ostas maksu likmes, kas pienācās "Tallink" prāmjiem par ienācieniem 2020.gadā un arī 2021.gadā - neatkarīgi no tā, vai līnijas kuģi sasniegs noteiktos ienācienu skaita robežlīmeņus (150 un 350 ienācieni gada laikā), "Tallink" līnijas kuģi saņems visas līdzšinējās atlaides.
Ozola arī norādīja, ka, neskatoties uz to, ka līnijas līgums attiecas tikai uz maršrutu Rīga-Stokholma, arī prāmjiem, kas veic pārvadājumu maršrutā Rīga-Helsinki un Rīga-Ālandu salas tiek piemērotas piektās kategorijas ostas maksu atlaides (60%) un speciālās ostas maksu likmes.
Kā ziņots, "Tallink Grupp" sāks sarunas ar Rīgas brīvostas pārstāvjiem par ostas nodevu samazināšanu kompānijas prāmjiem, ceturtdien ziņoja Igaunijas sabiedriskā televīzija ETV.
Par spīti koronavīrusa izplatībai, Latvijas valsts ir ieinteresēta, lai prāmju satiksme no Rīgas uz Stokholmu un Helsinkiem turpinātos.
"Tallink Grupp" valdes priekšsēdētājs Pāvo Negene ETV teica, ka par Rīgas ostas un termināļa pakalpojumiem "Tallink" pagājušajā gadā samaksājis četrus miljonus eiro.
"Un ja šajā aspektā iespējams panākt būtiskus atvieglojumus, tas katrā ziņā samazinās "Tallink" darbības riskus," uzsvēra Negene.
"Oktobrī mēs sēdīsimies pie sarunu galda ar Rīgas brīvostas vadītājiem, pārrunāsim, kā atrisināt ostas nodevu problēmu un nākotnē samazināt cenas "Tallink". Mēs esam ieinteresēti, lai ierastā satiksme starp Rīgu un Stokholmu tiktu atjaunota pēc iespējas agrāk. Tā ir prioritāte," teicis Latvijas ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs (KPV LV).
Tikmēr, piektdienas vakarā "Tallink Grupp" paziņoja, ka aptur Rīga - Helsinki maršruta darbību no 28.septembra līdz oktobra beigām. Šāds lēmums pieņemts, ņemot vērā, ka Latvijas Slimību un profilakses kontroles centrs (SPKC) paplašināja to valstu sarakstu, kuros 14 dienu kumulatīvais Covid-19 saslimstības rādītājs uz 100 000 iedzīvotājiem pārsniedz 16, iekļaujot tajā arī Somiju.
Negene informēja, ka uzņēmums gatavs pārskatīt savus lēmumus, ja situācija saistībā ar vīrusu un ierobežojumiem mainīsies. "Ja notikumu attīstība būs pozitīva, mēs būsim priecīgi atkal atvērt maršrutu vai rīkot īpašos kruīzus gada nogalē, kas Somijas ceļotājiem ļautu baudīt skaistās Ziemassvētku gaismiņas Rīgā," teica Negene.