“Vienmēr esam uzsvēruši, ka Rīgas sabiedriskais transports pilda arī sociālo funkciju – bez maksas vai ar dažādām atlaidēm tajā pārvietojas gandrīz divas trešdaļas pasažieru. Tā tas arī paliks un pašvaldība turpinās dotēt minēto sabiedrības grupu pārvadājumus. Rīgas dome arī kompensēs starpību starp reālo brauciena pašizmaksu un biļetes cenu tiem pasažieriem, kuri par braucienu maksā pilnu summu,” norāda Ušakovs. Kā zināms, vienas biļetes cena autobusos, trolejbusos un tramvajos ir 1,15 eiro, bet pērkot pie vadītāja – divi eiro.
Rīgas mērs arī atgādina, ka pašvaldība turpinās īstenot pasākumus, lai iedzīvotāji arvien lielākā skaitā prioritāri izvēlētos sabiedrisko transportu, tādējādi atslogojot pilsētas infrastruktūru no automašīnām.
Rīgas satiksmes pagaidu valde sagatavojusi 2019. gada budžetu un, balstoties uz paredzētajām izdevumu pozīcijām, aprēķinājusi jaunu viena brauciena pašizmaksu 1,426 eiro. Jaunā pašizmaksa ir iesniegta apstiprināšanai Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijai, kura minēto jautājumu plāno skatīt 27. februārī.
Līdzšinējā viena brauciena pašizmaksa tika aprēķināta 2014.gadā, un tā tika noteikta 1,175 eiro, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis. Jaunā pašizmaksa ir par 21,4% augstāka.
Rīgas satiksme aprēķina viena brauciena pašizmaksu pēc Ministru kabineta noteikumiem "Kārtība, kādā nosaka un kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un izdevumus un nosaka sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifu." Pašizmaksa tiek aprēķināta, prognozētās sabiedriskā transporta izmaksas dalot ar prognozēto pasažieru skaitu un klāt pierēķinot PVN 12% apmērā.
Viena brauciena pašizmaksas aprēķinā tiek iekļauti tikai tie izdevumi, kas attiecas uz sabiedriskā transporta izmaksām: atalgojums ar sociālajām iemaksām - 0,442 eiro (35%); degviela - 0,083 eiro (7%); elektroenerģija - 0,045 eiro (4%), rezerves daļas - 0,094 eiro (7%); amortizācija - 0,214 eiro (17%); procenti par aizdevumiem - 0,036 eiro (3%); elektroniskās norēķinu sistēmas uzturēšana un apkalpošana- 0,102 eiro (8%); informācijas sistēmu uzturēšana un apkalpošana - 0,037 eiro (3%); citi izdevumi (apdrošināšana, valsts nodevas un nodokļi, licences, ēku uzturēšana u.c.) - 0,22 eiro (16%); 12% PVN - 0,153 eiro.
Diena.lv, atsaucoties uz uzņēmuma pagaidu vadītāju Anriju Matīsu, rakstīja, ka neraugoties uz veiktajiem taupīšanas pasākumiem, nepieciešamā dotācija SIA Rīgas satiksmeišogad pieaugs vēl par 12 miljoniem eiro un varētu sasniegt 134 miljonus eiro,
Ha !
Kontrolieris
urla