Projektētājs: SIA BRD projekts
Būvdarbu ģenerāluzņēmējs: a/s A.C.B.
Kopējās izmaksas - 15,6 miljoni latu: 10,9 miljoni latu ir Rīgas domes finansējums, 294 000 latu valsts līdzfinansējuma, bet 4,4 miljoni latu veido Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums
Izbūvi paredzēts pabeigt 2008.gada vasarā
Transporta kustība
- Iebraucot Rīgā vai izbraucot no tās vairs nebūs tik ilgi jāstāv pie luksofora un jāgaida, kamēr citi transportlīdzekļi veic kreiso pagriezienu uz Juglas ielu. Šķērsojuma augšējā taisne nodrošinās raitu kustību pa Brīvības gatvi
- Tie, kas vēlēsies veikt kreiso pagriezienu uz Juglas ielu, bez apstāšanās pie luksofora varēs turpināt ceļu pa tuneli, kas būs izbūvēts zem Brīvības gatves
- Lai veiktu labo pagriezienu no Juglas ielas uz Brīvības gatvi Berģu virzienā vai kreiso pagriezienu uz Brīvības gatvi centra virzienā, to varēs izdarīt bez apstāšanās, izmantojot rotācijas apli
Veiks trīs posmos
Šobrīd šis sastrēgumiem bagātais krustojums ir viens no saspīlētākajiem satiksmes punktiem, kur lielas raizes rada šaurība: iebraucot Rīgā, satiksme no trim kustības joslām sarūk līdz divām, turklāt izveidojas lielas automašīnu rindas, kas gaida, kamēr citi autovadītāji veiks kreiso pagriezienu no Brīvības gatves uz Juglas ielu. Ik dienas šo satiksmes mezglu, kurš ir pirmais būtiskais krustojums, iebraucot Rīgā no Siguldas puses un ir Via Baltica ceļa ievads Rīgā, šķērso vidēji 30 000 automašīnu. Šādas augstas satiksmes intensitātes apstākļos līdzšinējā krustojuma caurlaides spējas ir izsmeltas, Dienu informēja Rīgas domes satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa.
Projektu iecerēts veikt trīs posmos. Tas paredz, ka galvenā kustība notiks pa augšējo līmeni, kas nodrošinās raitu iebraukšanu Rīgā vai izbraukšanu no tās, turklāt Brīvības gatve paplašināsies līdz sešām joslām tagadējo četru vietā. Pagrieziens uz Juglas ielu tiks izbūvēts tunelī zem Brīvības gatves. Par apmēram diviem līdz trim metriem paaugstinās Brīvības gatves līmeni, izbūvēs Juglas ielas jaunu pagarinājumu no Pāles ielas līdz Brīvības gatvei. Līdzšinējais Juglas ielas posms kļūs par vietējas piebraukšanas ielu. Ierīkos arī jaunas nobrauktuves un uzbrauktuves Brīvības gatvei. Krustojumā iebūvēs rotācijas apli, lai atvieglotu transportlīdzekļu apgriešanos.
Darbi satiksmi nekavēs
"Darbus plānots pabeigt 2008.gada vasarā, taču mēs ceram, ka būvdarbi satiksmi būtiski neietekmēs, jo tie tiks veikti, nepārtraucot satiksmes plūsmu. Turklāt tiks saglabātas četras braukšanas joslas - pa divām katrā virzienā," iepriekš klāstīja konkursā krustojuma izbūvēšanai uzvarējušās a/s A.C.B. projektu vadītājs Edmunds Zonbergs, piebilstot, ka šis būs viens no mūsdienīgākajiem satiksmes mezgliem Rīgā.
Būvdarbu laikā Brīvības gatvē izbūvēs arī papildu sabiedriskā transporta joslu no Silciema ielas līdz Juglas ielai, kurā tiks izvietota arī sabiedriskā transporta pieturvieta. Būvdarbu laikā satiksme tiks nodrošināta pa divām braukšanas joslām katrā virzienā tāpat kā līdz šim, tādējādi nesamazinot krustojuma caurlaides spējas.
Tuneļi arī gājējiem
Veidojot tik apjomīgu krustojuma izbūvi, ir padomāts arī par gājējiem - brauktuvju šķērsošanai tiks izveidoti trīs gājēju un riteņbraucēju tuneļi. Kā pastāstīja SIA BRD Projekts vadītājs Jānis Bidzāns, ietve un veloceliņš iecerēts Juglas ezera pusē, izbūvējot atsevišķu tiltiņu pāri nobrauktuvei uz jauno Juglas ielu, savukārt uzbraukšanas rampu uz gatvi varēs šķērsot caur tuneli. Pie Juglas kanāla ietve un veloceliņš šķērsos Brīvības gatvi pa tuneli un tālāk virzīsies gar abām Brīvības gatves pusēm.
Šajā būvniecības etapā nav plānota tramvaju sliežu rekonstrukcija, taču, kā teica J.Bidzāns, nākotnē tiks pētīts, kā varētu virzīties sliežu ceļš virzienā uz Berģiem. Rīgas satiksme agrāk izteica vīziju, ka nākotnē 6.tramvaja maršruts varētu izstiepties līdz par Garkalnei.
Krustojuma izbūves vajadzībām Rīgas dome par 240 000 latu iegādāsies 757 kvadrātmetrus lielu zemesgabalu Brīvības gatvē 421 un uz tā esošās četras saimniecības ēkas. Tāpat tiks nojaukta dzīvojamā ēka un tās piebūves Brīvības gatvē 413. Ēkā atrodas seši dzīvokļi, no kuriem četri pieder pašvaldībai.
I.Prauliņa apstiprināja ziņas, ka projekta izbūves vajadzībām apkaimē tiks nocirsti ap 400 koku. "Projekta realizācija ir saskaņota ar Rīgas domes Vides departamentu. Ikviens koks, ko būs nepieciešams nocirst, lai varētu izbūvēt divu līmeņu šķērsojumu, tiks iestādīts no jauna. Vietas, kur šie koki tiks iestādīti, noteiks Rīgas domes Vides departaments. Tā tiek darīts vienmēr, un bieži vien iestādīto koku skaits ir krietni lielāks par nocirstajiem."
Divu līmeņu šķērsojuma būvniecības kopējās izmaksas ir 15,6 miljoni latu. 10,9 miljonu latu ir Rīgas pašvaldības finansējums, 294 000 latu veido valsts līdzfinansējums, bet Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums ir 4,4 miljoni latu.