"Droši vien ieguvums jāvērtē gada griezumā. Katrā gadījumā 10 000 latu ir niecīgs budžets, un tā kopumā ir maza kampaņa," RS kampaņu komentē reklāmas kompānijas Mooz! vadītājs Ēriks Stendzinieks.
Viņaprāt, lielāka uzmanība jāpievērš tam, ka kampaņa tiek rīkota par salīdzinoši neaktuālu tematu un liecina, ka RS joprojām nezina, kā komunikācēt ar sabiedrību. "Domāju, ka cilvēku turēšanās problēma ir labi, ja kādā 1000. vietā, bet tas murgs, ka cilvēki ar velosipēdiem tiek mesti ārā no sabiedriskā transporta, ir daudz aktuālāka un sabiedrībai svarīgāka problēma par kaut kādu līdzsvara neturēšanu," teic Ē.Stendzinieks.
Arī biznesa komunikāciju pasniedzēja Lolita Stašāne norāda, ka kampaņas ieguvumi nav tik viegli aprēķināmi un izmaksas uz tiem attiecināt nevar. Viņa norāda, ka kampaņas sauklis "Turies!" ir veiksmīgs un pilda ne tikai savu misiju, bet arī dod uzmundrinājumu sabiedriskā transporta lietotājiem kopumā. "Zināms, ka ar tolerantu uzvedību autobraucēji Latvijā neizceļas un pat, ja transportlīdzekļa vadītājs brauc kārtīgi, nav teikts, kā tā dara arī pārējie satiksmes dalībnieki. Tāpēc saprotama arī vēlme atgādināt, ka turēšanās par ļaunu tiešām nenāktu."
Tajā pat laikā viņa norāda uz būtisku kampaņas kļūdu - ne visai veiksmīgu kampaņas komunikācijas kanālu izvēli. "Vai tiešām tam nepietika ar monitoriem un vides reklāmām sabiedriskajā transportā, bet bija vajadzīga arī televīzija?" viņa vaicā. L. Stašāne uzskata, ka televīzijā redzamie vido klipi neuzrunā, izskatās bāli un nepārliecinoši. "Tāpēc uzskatu, ka efektīvāks kampaņas mediju plāns un atbilstoši atvēlētā budžeta iespējām kvalitatīvi izveidoti vizuālie risinājumi,piemēram, pieturvietās būtu kampaņai devuši lielāku efektu.
Jau rakstījām, ka pašas RS apkopotā informācija liecina, ka pagājušā gada nogalē sabiedriskajā transportā samazinājies pasažieru krišanas gadījumu skaits. Tā, piemēram, decembrī tika konstatēti 7 pasažieru krišanas gadījumi, kas ir vismazākais šāda veida negadījumu skaits 2011.gadā. Salīdzinājumam – pagājušā gada janvārī sabiedriskajā transportā tika konstatēti 16 pasažieru krišanas gadījumi, aprīlī – 17, bet maijā pat 25.
Jautāts, vai rādītāji, ka no 15 kritušajiem oktobrī pēc kampaņas uzsākšanas šis skaitlis samazinājies līdz 9 novembrī un 7 decembrī, ir uzskatāmi par labiem un vai 10 000 latu izlietojums ir bijis adekāts, RS pārstāvis Viktors Zaķis skaidro, ka uz šiem cipariem varot paskatīties dāžādi un lielāku uzmanību pievērst tam, par cik samazinājies to skaits, kas ieguvuši traumas. "Tas ir izdevies - viņu skaits ir mazāks! Ja rēķinātu procentos pret braucēju skaitu, tad šis ieguvums šķistu vēl lielāks," viņš skaidroja Diena.lv.