Rīgas karte uztur transporta e-talonu sistēmu, autostāvvietu aparātus un termināļus skolu ēdnīcās, kuros bērni pīkstina savas Rīdzinieku kartes, lai saņemtu bezmaksas pusdienas. 51% Rīgas kartes pieder Rīgas satiksmei, bet 49% - Francijas uzņēmumam Conduent Business solutions.
Meirāns pauda, ka Rīgas kartei regulāri tiek maksātas ievērojamas summas, un pārbaudes mērķis būs konstatēt, vai nav tādi izdevumi, kas nav attiecināmi uz sistēmas uzturēšanu, kā arī vai nav izveidoti kādi mākslīgi sadārdzinājumi.
Meirāns pauda, ka auditori izpētīs arī žurnālā Ir publicēto informāciju par to, ka pēdējo desmit gadu laikā norēķinos starp Rīgas satiksmi un Rīgas karti "nozaudēti" vairāk nekā 20 miljoni eiro.
"Grūti iedomāties, ka mūsu pārskaitītā nauda ir kaut kur pazudusi. Tā tas nevar un nedrīkst būt, tādēļ audita uzdevums būs konstatēt - varbūt viņu vai arī mūsu grāmatvedībā ir kādas kļūdas. Visi finanšu dati un dokumenti mums ir, tādēļ to visu pārbaudīsim," solīja valdes loceklis.
Viņš skaidroja, ka e-talonu sistēma ir ļoti specifiska un to izpētīt esot diezgan sarežģīti. Šī iemesla dēļ uzņēmums vēlas "trešās puses" viedokli, kas objektīvi spētu konstatēt izdevumu pamatotību.
Rīgas satiksmes valde cer, ka audits tiks noslēgts divu mēnešu laikā. Tuvākajā laikā iepirkumā tiks meklēts arī uzņēmums, kas pārbaudi nodrošinās.
Komentējot pašreizējās Rīgas satiksmes attiecības ar bijušo Rīgas kartes valdes locekli un aizdomās par korupciju turēto Aleksandru Brandavu, Meirāns sacīja, ka ar viņu nekādas saistības uzņēmumam vairs nav. "No amata Rīgas satiksmē mēs viņu atlaidām, bet no Rīgas kartes viņš aizgāja pats. Mums vairs nav pamata un arī vēlmes ar viņu runāt. Rīgas karte ir liels uzņēmums un visas pārbaudes par, piemēram, maksājumu nesakritību mēs varam veikt, jo visi finanšu dokumenti mums ir. Viņa iesaiste būtu pilnīgi lieka," sacīja Meirāns.
To, kuru personu amatam Rīgas kartes valdē uzņēmums varētu virzīt Brandava vietā, Meirāns neatklāja, taču varianti esot vairāki.
kolhoza galvenais grāmatvedis
Kuzja un Muris
Schuzman