Rīga iegūs jaunas teritorijas publiskajā ārtelpā. Tā kā paredzēts norakt uzbērumus, tiks savienotas divas iepriekš norobežotas pilsētas daļas. Autoosta un Centrāltirgus vairs nebūs nodalīts no vēsturiskā centra. Turklāt atbrīvosies vieta, kas "rada potenciālu transporta izvietošanai, rekreācijas zonām un komerctelpām", stāsta Eiropas dzelzceļa līniju pārstāvis. Latgales priekšpilsēta iegūs jaunus stimulus attīstībai, prognozē uzņēmuma Eiropas dzelzceļa līnijas Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna.
Diena jau iepriekš rakstījusi par Rīgas domes plāniem sakārtot teritoriju Centrāltirgus tuvumā. Projekta arhitekts Aldis Polis žurnālistiem janvārī stāstīja, ka notiks Centrāltirgus ielas un Maskavas ielas stāvvietu rekonstrukcija, zem tirgus angāriem esošo pagrabu jeb pazemes pilsētiņas atjaunošana divu hektāru platībā, kā arī kanāla malas pārbūve, paredzot vairāk vietas gājējiem, izbūvējot veloceliņu un laivu piestātni.
Pārmaiņas būvdarbu laikā skars arī autoostu. Iepriekš izskanējis, ka to varētu pārvietot uz Torņakalnu, tomēr vakar Pilsētas attīstības komitejas sēdē Pilsētas attīstības departamenta vadītājs Dzintars Balodis teicis, ka pārvietošana notiks būvdarbu laikā. Torņakalnā plānota reģionālā autoosta, bet jautājums par centrālo autoostu vēl tiks apspriests, raksta ziņu aģentūra LETA.
Driksna arī pastāstīja, ka, tā kā tiks nojaukts uzbērums, iegūsim jaunu Elizabetes un Timoteja ielas savienojumu, kas atslogos Gogoļa ielas pārvadu un ļaus plānot jaunu transporta kustības mezglu ap staciju, jo "šobrīd, kā mēs zinām, praktiski legāli izlaist pasažierus pie stacijas nav iespējams, visās malās ir norobežojumi".
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena ceturtdienas, 13.aprīļa, numurā!
TrollisJT
Viduslaiki
rekreācijas zona