Satiksmes ministrs A.Matīss, atbilstoši ministru tikšanās laikā 13.martā panāktajai norunai, piedāvā risinājumu sabiedriskā transporta ilgtspējīgai organizēšanai, kura būtība ir sekojoša - VSIA „Autotransporta direkcija” ir pasūtītājs un līguma slēdzējs ar reģionālajiem pārvadātājiem, savukārt plānošanas reģioni apzina pašvaldību un iedzīvotāju vajadzības pēc sabiedriskā transporta pakalpojumiem un gatavo pieprasījumu nepieciešamajam pārvadājumu apjomam reģionā.
SM norāda, ka šāds risinājums būtu pilnībā atbilstošs plānošanas reģionu kompetencei - nodrošināt reģiona attīstības plānošanu, koordināciju, pašvaldību un citu valsts pārvaldes iestāžu sadarbību. Piedāvātā funkciju sadale ļautu īstenot starppilsētu un vietējo maršrutu vienotu plānošanu, dotu iespēju optimizēt maršrutu tīklus, novēršot izveidojušās reģionālās atšķirības, vienlaikus nepazeminot pakalpojumu pieejamības līmeni. Tāpat būtu iespējams realizēt vienotu tarifu politiku valsts mērogā, kā arī rastos priekšnosacījumi nesegto zaudējumu apjoma samazināšanai.
Šobrīd atsevišķu plānošanas reģionu nesegtie zaudējumi pārvadātājiem par 2012. gadā sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem sasniedz 0.82 milj. LVL, bet 2013.gadā plānošanas reģioniem jau tiek prognozēta finanšu nepietiekamība vismaz 1.32 milj. LVL apmērā.
Pirmdien, 18.martā notikušajās sarunās starp SM un Latvijas Pašvaldību savienību (LPS) tika pārrunāts turpmākais reģionālo pasažieru pārvadājumu finansēšanas un organizēšanas modelis. Pēc LPS lūguma, puse vienojās organizēt modeļa apspriešanu līdz 15.aprīlim. Vienotas pozīcijas gadījumā, A.Matīss izteica gatavību virzīt uz valdību arī jautājumu par pasažieru pārvadātāju nesegto zaudējumu kompensāciju par 2012.gadu, lai šo jautājumu atrisinātu līdz 1.maijam.
SM norāda, ka šobrīd pasažieru pārvadājumu ar autobusiem organizēšana reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos veic Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārraudzībā esošie plānošanas reģioniem. Viens no galvenajiem plānošanas reģionu uzdevumiem bija pārskatīt iepriekš pastāvējušos 26 rajonu maršrutu tīklus un izveidot iedzīvotāju vajadzībām atbilstošu, ekonomiski pamatotu sabiedriskā transporta sistēmu, vienlaikus nepārsniedzot valsts budžetā šim mērķim paredzēto līdzekļu apmērus. Tomēr, neraugoties uz atkārtotiem SM aicinājumiem un MK katru gadu piešķirtiem papildus līdzekļiem, plānošanas reģioni joprojām nespēj īstenot savas funkcijas tā, lai iekļautos kārtējam budžeta gadam atvēlētajā finansējumā.