Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā -1 °C
Apmācies
Svētdiena, 24. novembris
Velta, Velda

Rīgas lielais vilinājums ir ne tikai vara, bet arī celtniecības projekti

Brīvostā, lielajos satiksmes projektos un Rīgas īpašumu apsaimniekošanā - tās ir trīs vietas, kur pat krīzes laikā vēl ir nauda lielu objektu pasūtījumiem, secinājis laikraksts Diena pētot, kur slēpjas Rīgas vilinājums jeb kur krīzes laikā vēl ir nauda lielu objektu pasūtījumiem un iespēja no "pareizajiem" konkursu uzvarētājiem vai citiem labumu guvējiem iegūt naudu politiķu vai partiju finansēšanai, par ko korupcijas apkarotājiem aizdomas ir daudzus gadus.

Brīvosta pērn infrastruktūras sakārtošanā, ostas padziļināšanā, piestātņu izbūvē ieguldīja 26 miljonus latu. Tas ir gandrīz tikpat, cik paredzēts visiem Rīgas lielajiem objektiem šā gada investīciju plānā. Ostas būvniecības ieceres nākamajiem gadiem ir patiesi apjomīgas. Vienā no pēdējām sēdēm domnieki atbalstīja ostas pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu. Tur būs multifunkcionāls terminālis, piestātnes, jauna dzelzceļa stacija, administratīvo ēku komplekss, paplašinās un rekonstruēs kuģu ceļus. Kundziņsalā iecerēts jauns konteinerterminālis. Nākamgad jāsāk būvēt jaunu pasažieru termināli Pīļu muižā. Rīgas attīstības programma 2006.—2012.gadam runā par jaunu termināļu kompleksu Mangaļsalā, termināļiem Daugavgrīvā, daļā Kundziņsalas, Rīnūžos, loģistikas un kravu sadales centru Spilvas pļavās.Rīgas pilsētas lielākā nauda nākamajos gados atrodama satiksmes infrastruktūras projektos. Rīgas ilgtermiņa saistību saraksts rāda, ka 2009.—2011.gadā satiksmes projektiem iecerēts atvēlēt 183,6 miljonus latu. Lielākās summas plānotas 2010.gadā. Ikdienas izdevumi — 81 miljons latu transporta būvju uzturēšanai nākamos četrus gadus, nauda pagalmu bedrīšu lāpīšanai, miljoni jaunu sabiedriskā transporta līdzekļu iepirkšanai (otrs lielākais Rīgas uzņēmums apgrozījuma ziņā Rīgas satiksme pērn investīcijās ieguldījis 18,8 miljonus latu).Visas iepriekšējās satiksmes investīcijas pārspēj megaprojekts — Ziemeļu koridors ar Daugavas šķērsojumu (tilts vai tunelis), kas atslogotu centru no kravām un tranzīta. Izmaksas lēstas ap miljardu latu. Koridoru neuzcels jaunās domes darbības laikā (agrāk bija paredzēts to pabeigt 2018.gadā, bet šopavasar domes pārstāvji atzina, ka tas varētu aizkavēties par pieciem desmit gadiem). Jaunā dome var nolemt, tieši kas tiks būvēts, izsludināt konkursus un saslēgt līgumus ja ne par visu, tad par daļu būvniecības.Otra lielākā pašvaldības investīciju daļa nonāk nekustamajos īpašumos — skolās, bērnudārzos, sporta bāzēs, kultūras būvēs. ĪD lemj arī par pilsētas īpašumu iznomāšanu, nosaka, kuri vajadzīgi pilsētas funkcijām utt. Par tiem rūpējas domes Īpašuma departaments (ĪD). Tajā par būvniecību atbild direktora vietnieks Oļegs Burovs, kas tiek saistīts ar LPP/LC interesēm (viņš nav partijas biedrs). ĪD jau līdz šim bija LPP/LC politiskajā pārraudzībā, jo atbildīgo komiteju vadīja Andris Ameriks.  ĪD no investīciju programmas un īpašumu privatizācijas fonda šogad piešķirti 21,9 miljoni latu.Ainārs Šlesers kā nekavējošus projektus pirms vēlēšanām nosauca Ziemeļu koridoru, domes Administratīvo centru Torņakalnā un Centrāltirgus rekonstrukciju. Finansējums — miljards gadā — tika solīts no privātajiem investoriem.Nila Ušakova plāni nav zināmi. Viņš galvenokārt runājis par vajadzību palielināt finansējumu sociālajai jomai. Partijas programmā biznesa sakarā teikts vienīgi, ka jāveicina publiskā — privātā partnerība.Pilnu Sanitas Jembergas rakstu _“Kur slēpjas Rīgas zelts”_ lasiet šodien laikrakstā _Diena_.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas