Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā KNAB kopskaitā saņēmis 39 sūdzības, no tām 19 par iespējamiem aģitācijas pārkāpumiem, 12 par iespējamu administratīvo resursu izmantošanu un astoņas par iespējamiem partiju finansēšanas pārkāpumiem, liecina KNAB Dienai sniegtā informācija.
Dažādas taktikas
KNAB sniegtais pārskats liecina, ka pašlaik tikai divi politiskie spēki kampaņai iztērējuši vairāk nekā 100 tūkstošu eiro – bez minētās Saskaņas arī Attīstībai/Par!, kas deklarējusi 149 007 eiro. Tuvu 100 tūkstošu robežai ir vēl divas partijas – Latvijas Krievu savienība ar 99 874 eiro un Jaunā Vienotība (JV) ar 95 591 eiro. Aģentūra LETA ziņo, ka tieši JV tēriņi pēdējās nedēļas laikā auguši visstraujāk. Vairākas citas partijas deklarējušas mazākas summas, savukārt Atmoda, Centra partija, Jaunā saskaņa, Latvijas Sociāldemokrātiskā strādnieku partija un Rīcības partija neesot tērējušas naudu vispār. Tas gan nenozīmē, ka šīm partijām nav nekādu aktivitāšu publiskajā telpā, – trešdien sociālajos tīklos parādījās video, kurā partijas Jaunā saskaņa Eiropas Parlamenta deputāta kandidāts uzņēmējs Juris Žuravļovs, aicinot balsot par savu partiju, dižojas ar Kalašņikova triecienšautenei līdzīgu priekšmetu. Šis ieraksts nonācis Valsts policijas uzmanības lokā, ziņo LETA. Video redzams, ka Žuravļovam mugurā ir krekls, uz kura ir attēlots Krievijas prezidents Vladimirs Putins. Pie krekla viņš piespraudis Georga lentīti, bet ap kaklu apsējis kaklasaiti ASV karoga krāsās. Žuravļovs, uzrunājot vēlētājus par Eiropas Parlamentā vajadzīgajām pārmaiņām, sita pa galdu ar stilizētu viduslaiku sitamo ieroci "morgenšternu". Tāpat Žuravļovs ierakstā vairākkārt pārvelk aizslēgu Kalašņikova triecienšautenei līdzīgam priekšmetam.
Vērtējot aģitācijai atvēlēto līdzekļu sadalījumu pa mediju grupām, varam konstatēt, ka partiju taktika atšķiras. Četras partijas – Latviešu nacionālisti, Jaunā konservatīvā partija, Attīstībai/Par! un Latvijas Reģionu apvienība – vairāk nekā pusi tēriņu novirzījušas reklāmai radio. Saskaņa 53% līdzekļu ieguldījusi reklāmā televīzijā, savukārt ZZS 57% no kopējās summas izlietojusi reklāmai presē. Progresīvie un Jaunā Vienotība attiecīgi 42% un 41% no aģitācijā iztērētās summas izlietojušas vides reklāmai.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 23. maija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
zzz
solon
Ždanoka&Kalniete